< inapoi la Stiri

Daca vrei sa lucrezi in publicitate, esti pasionat de digital si vrei sa afli mai multe despre marketing-ul digital, inscrie-te la IAB Academy!

IAB Academy este programul educational al IAB Romania, cu sustinerea IAB Europe, principalelor agentii de publicitate din Romania si altor organizatii, ce se adreseaza studentilor si juniorilor care isi doresc o cariera in publicitate online si nu numai. Scopul sau este dezvoltarea pietei de publicitate online prin formarea specialistilor in mod continuu, teoretic si practic.

BURSA IAB Academy vine in sprijinul celor care isi doresc aceasta cariera. In cadrul celor 6 cursuri de baza necesare oricui isi doreste sa lucreze in acest domeniu, participantii se vor intalni cu traineri specialisti recunoscuti, cu o vasta experienta in domeniu. La final, absolventii vor sustine un proiect practic, dupa care vor avea sansa sa fie acceptati in programe de internship oferite de mari agentii de publicitate.

Pretul pachetului de baza (6 cursuri) este de 500 euro. Sunt disponibile urmatoarele burse:

  • 5 locuri – acoperire 100% a costurilor;
  • 5 locuri – acoperire 90% a costurilor;
  • 5 locuri – acoperire 50% a costurilor.

La final vor fi oferite 5 internship-uri pentru bursele 100% si 6-8 internshipuri pentru bursele 90% si 50%

Cursurile incluse in Bursa IAB Academy:

  • Fundamente ale comunicarii digitale

Trainer: Calin Rotarus, BCCR https://goo.gl/oNRWFB
Durata: 1 zi, joi, 5 mai 
Adresabilitate: juniori sau cei care sunt relativ noi in domeniul online: absolventi de facultate, masteranzi, antreprenori, reprezentanti ai IMM-urilor, marketing & brand manageri fara experienta in mediul digital etc.

Continutul cursului:
Vedere de ansamblu a pietei media si a comportamentului consumatorului in mediul digital.
Cum se lucreaza eficient cu tehnologia digitala
Publicitate, comunicare si business
Intelegerea notiunilor de baza din spatele marketingului digital
Oportunitatile publicitatii de tip Display-ului – cum sa creezi reclame memorabile, non-intruzive si cu implicarea utilizatorului.
Instrumente si notiuni legate de optimizarea si masurarea campaniilor digitale
Notiuni introductive despre construirea relatiilor brandului prin intermediul CRM si Data Management
Landing Page – Notiuni de HTML/Wordpress & notiuni de creatie

  • Proiecte speciale – de la crearea de continut la comunicare digitala

Trainer: Doru Panaitescu, Marketeer.net https://goo.gl/Qut1WZ
Durata: 1 zi, joi, 12 mai
Adresabilitate: persoane care lucreaza in publicitate online, atat de la clienti cat si de la agentii, marketing & brand manageri, etc

Continutul cursului:
1. Beyond the banner vs inbound markting
2. Tipuri  de content marketing
3. Canale de content marketing (blogging, videoblogging, offline integration)
4. Masurare ROI in content marketing
5. Nevoia companiilor de a produce content de calitate
6. Proiectele speciale si specificul comunicarii lor pe diverse canale digitale

  • Vanzarea in comunicare digitala – specificul procesului de vanzare al publicitatii online

Trainer: Calin Rotarus, BCCR https://goo.gl/oNRWFB
Durata – 1 zi, vineri, 13 mai
Adresabilitate: Accounti, Client service, Sales people din partea publisherilor

Cursul reprezinta si pregatire pentru sustinerea examenului de Digital Sales Certificate (http://www.iab.com/iab-digital-media-sales-certification-overview/)

Continutul cursului:
instrumentele și tehnologiile cheie cu care lucrează publicitatea online,
diferentierea intre mediile traditionale si cele digitale (cu sublinierea beneficiilor),
intelegerea media value chain (crearea de content, content packaging, livrarea continutului, interferenta cu consumatorul, consumatorul),
formatele din publicitatea digitala, platformele publicitatii digitale, standarde si politici, calcule si formule matematice (pricing, performance).
vânzarea de spațiu media online: consilierea clientului, evaluarea nevoilor si obiectivelor de comunicare, integrarea studiilor si cercetarilor terte in propunere, elaborarea propunerii finale
managementul campaniilor digitale: lansarea si monitorizarea campaniilor online
evaluarea și analiza rezultatelor campaniilor de online advertising: analiza, revizuire si raportare catre client.

  • Performance marketing si instrumente Google

Trainer: Cristi Ignat, Canopy Digital https://goo.gl/UHm5pc
Durata: 1 zi, joi, 19 mai
Adresabilitate: persoane care lucreaza in comunicare online atat din partea agentiilor cat si clientilor, antreprenori si oameni de marketing de la IMM-uri.

1) Intro: Features | Advantages | Benefits
Inainte de a incepe sa te promovezi online trebuie sa-ti stabilesti corect care sunt beneficiile tale in fata concurentei. Vom face exercitii practice prin care vom raspunde la intrebarea: de ce sa cumpere cineva de la mine si nu de la concurentii mei? Vom invata sa ne definim concurenta online dar si sa gasim metode prin care sa fim mai buni decat cei cu care concuram.

2) Unelte gratuite oferite de Google
Google Trends, Consumer Barometer, Google Analytics sunt cateva din uneltele gratuite oferite de Google. Vom invata cum sa le folosim, cand sunt utile si cum sa le folosim eficient.

3) Google AdWords
Google AdWords este platforma prin care putem ajunge la publicul care ne cauta folosind Google. In Romania, Google are o cota de 99% din piata iar prin partenerii sai de continut (publisheri, bloguri etc.) putem ajunge la 90% din romanii online. YouTube este deasemenea o platforma pe care o putem folosi in strategia noastra de marketin online.
In aceasta parte vom invata cum sa gandim o strategie Google AdWords aplicata pe un business online. Vom avea un studiu de caz pe care vom lucra tot timpul astfel incat la sfarsitul zilei vei sti cum sa-ti setezi corect un cont Google AdWords si ce parametri sa urmaresti pentru a optimiza campaniile.

  • Managementul proiectelor de comunicare digitale

Trainer: Robert Anghel, ING https://goo.gl/c7FmH9
Durata: 1 zi, vineri, 20 mai
Adresabilitate: Junior Account, Account Executive, Project Manager, Persoane cu responsabilitati de strategie, Client Service etc.

Seminarul are ca scop introducerea in procesele si rolurile pe care le au fiecare din etapele unui proiect de comunicare digitala – organizarea si etapizarea lor astfel incat proiectul sa fie livrat cat mai performant catre client si/sau agentie.

Continutul cursului:
Provocarile managementului de proiecte digitale
Initializare, planificare, executie, monitorizare si raportare
Stabilirea cerintelor si specificului businessului, usability, rapoarte
Cum se citeste si intelege un mediaplan
Alocarea responsabilitatii si a organizarea fluxurilor de lucru
Managementul eficient al riscului si planificarii in timp
Monitorizare si control – instrumente si tactici de monitorizare si management al bugetelor
Testare, proceduri si remedieri
Intelegerea indicatorilor de succes
Tehnici vitale pentru livrarea la timp, conform briefului si in buget
Instrumente de project management – Agile
Procesul de evaluare

  • Marketing Relational & Social Media 

Trainer: Ionut Oprea, Standout https://goo.gl/8rWSLG
Durata: 1 zi, vineri, 27 mai
Adresabilitate: Specialisti in comunicare atat de la agentii cat si de la clienti, brand manageri, accounti, persoane care doresc sa inteleaga si sa utilizeze mai bine social media etc

Scopul cursului: intelegerea corecta a functionarii canalelor social media si a oportunitatilor de marketing si comunicare pe care acestea le creeaza.

Continutul cursului:
Orientare in landscape-ul international si local al canalelor social media: retele sociale, comunitati, bloguri
Proprietati specifice ale  social media:
dialogul, conversatia, schimbul de idei, formarea grupurilor si comunitatilor
interactiunea, engagementul si raspandirea: definitii, moduri de manifestare
continutul: concept, tipuri de continut, caracteristicile fiecaruia

Influenceri, lideri de opinie, vedete in social media – capital de influenta

Perspective necesare pentru folosirea la maximum a social media in mixul de marketing
Creare, filtrare si management de continut
Utilitate si divertisment
Inbound vs outbound marketing
Marketing relational
Real-time marketing

Prezenta comerciala in social media
Campanii si programe de marketing in social media
Masurarea, monitorizarea si analiza comunicarii in social media: concepte, instrumente si elemente practice

In urma absolvirii cursurilor incluse in Bursa IAB, un participant va detine informatiile necesare, de baza, pentru a intelege functionarea comunicarii in mediul digital si performarea la nivel entry in agentii, la publisheri sau in departamentele de marketing digital ale clientilor.

Vrei sa aplici? Trimite-ne o scrisoare de motivatie (in care sa evidentiezi: motivele pentru care esti potrivit/a domeniului si pentru care vrei sa lucrezi in publicitatea online; planurile tale de viitor), precum si o scurta biografie la adresa academy@iab-romania.ro.

De asemenea, pentru ca aplicatia sa fie validata, te rugam sa ne trimiti un eseu ca raspuns la urmatorul enunt: “Ai o afacere (la alegerea ta – te rugam sa o mentionezi/descrii pe scurt in eseu) si un buget de promovare de 1000 Eur. Cum alegi sa folosesti acest buget pentru promovare online si de ce ai ales acele canale?”

Pentru alte detalii ne poti scrie la contact@iab-romania.ro

Compania care ofera bursa va participa la procesul de preselectie, la sustinerea proiectelor finale si va oferi internship-ul unuia dintre candidati.

Urmareste-ne pe:

https://www.facebook.com/IABAcademyRomania/

www.iab-romania.ro Twitter: @IABRomania http://www.facebook.com/IABRomania