< inapoi la Stiri

Dreptul publicității – Noi confruntări în Era Digitală

Societatea Civilă de Avocați „Grecu și Asociații”, în parteneriat cu Wolters Kluwer Romania, organizează a doua ediție a conferinței de Dreptul Publicității, eveniment care abordează, de această dată, tema “Noi provocări în era digitală”, la Hotel Capital Plaza, în data de 26 octombrie 2016.

În cadrul evenimentului vor fi dezbătute aspecte legale care intervin în reglementarea comunicărilor publicitare (reclame radio/TV, afișe, etichetele produselor), limitele care trebuie respectate și practicile ce pot fi considerate a fi înșelătoare, capabile să manipuleze comportamentul consumatorului.

„Noi provocări în era digitală” se adresează, totodată, retailerilor, comercianților, agențiilor de servicii de marketing și publicitate, angajaților din departamentele de marketing, juriștilor, dar și avocaților interesați de această ramură a Dreptului – Publicitatea.

„Prin intermediul conferinței Dreptul publicității – noi provocări în era digitală dorim să creăm liantul între cele trei tabere, invitând la masa discuțiilor reprezentanți ai instituțiilor de stat, consumatori și oameni care participă activ la dezvoltarea acestui domeniu de mare interes: PUBLICITATEA”, afirmă Elena Grecu, Managing Partner al Societății „Grecu și Asociații”.

„Piețele și companiile sunt în continuă schimbare – trecute prin foste crize economice, specialiștii în publicitate trebuie să facă în așa fel încât produsele și/sau serviciile lor să fie cele mai râvnite de consumatori, toate acestea însă în limitele reglementărilor naționale și europene. Aceste legi sunt utile pentru consumatori, necesare pentru stat dar pot fi considerate limitative pentru creativii din publicitate”, a mai spus aceasta.

 

În cadrul conferinței se vor discuta următoarele teme:

  • Care sunt reglementările legale care se aplică publicității în domenii diferite de activitate?
  • Care sunt limitele publicității, ce este greșit sau corect atunci când este conceput un mesaj publicitar?
  • Este suficient ca un spot radio/TV să respecte legea sau ar trebui să se respecte anumite norme etice?
  • Ce înseamnă publicitate înșelătoare și care sunt organismele care analizează comunicările din acest punct de vedere?
  • Care sunt consecințele în cazul în care se încalcă normele legale sau normele etice în domeniul publicității?

 

Speakeri:

  • Marcel Bogdan Pandelică –  Președinte ANPC (Autoritatea Pentru Protecția Consumatorilor)
  • Constanța Moisescu – Judecător Tribunalul București
  • Andreea Țigau – Avocat partener SCA Grecu și Asociații
  • Radu Herjeu – Membru titular al CNA (Consiliului Național al Audiovizualului )
  • Adrian Ghimpu – Expert Superior ORDA – DRGC (Direcția Registre și Gestiune Colectivă)
  • Ioana Anescu – Director Executiv IAB România (Asociația industriei de marketing și publicitate online din România)
  • Laurențiu Gheorghiu – Membru Consiliu Director al RAC ( Romanian Advertising Council)
  • Raluca Comănescu – Avocat partener SCA Grecu și Asociații

 

Moderator: Avocat Elena Grecu, SCA Grecu  &  Asociații

Organizatori: SCA Grecu și Asociații și Wolters Kluwer România

Mai multe detalii despre eveniment, program și înscrieri puteți regăsi la linkul următor: http://goo.gl/JlBPDU

Contact de presă:

Elena Grecu / Managing Partner SCA Grecu și Asociații / elena.grecu@greculawyers.ro / tel. 0745007311

 

Despre SCA Grecu și Asociații

Cu o vechime de 10 ani pe piața avocaturii de business din România, SCA Grecu și Asociații oferă consultanța și reprezentare clientilor sai, sub sloganul “Perceptie clara, instinct in afaceri”.

Începând de acum 4 ani, prin prisma spețelor întâlnite în activitatea noastră, avocatii de la SCA Grecu si Asociatii au venit în completarea nevoilor clientilor, dar și a pieței de business, cu o nouă specializare – cea a Dreptului Publicitar. Anul acesta a fost publicata și prima carte de Drept Publicitar din România, ca un ajutor mult-așteptat de către piața de publicitate, antreprenori, comercianți, agenții de marketing și nu numai.

Având în vedere contextul național actual al României, noțiunea de manipulare prin publicitate este o chestiune sensibilă. Din aceste considerente, există numeroase prevederi, fie normative sau de autoreglementare, care urmăresc controlarea și sancționarea publicității înșelătoare și a încălcării etice din domeniul publicitar pe care autoarele, avocati – parteneri in SCA Grecu si Asociatii încearcă să le lămureasc în carte, dar și în conferințele pe care le organizează.