< inapoi la Evenimente & Training

IAB MIXX Awards Romania – editia a 2a

logo mixx general

In curand se da startul inscrierilor la cea de-a 2a editie a IAB MIXX Awards Romania!  Premiile IAB MIXX (Marketing & Interactive Excellence Awards) recompenseaza cele mai bune campanii digitale pe parcursul unui an, nu doar in Romania, ci si in alte tari in care IAB este activ, precum si la nivel European si mondial. Anul acesta Gala de premiere are loc in cadrul ICEEFest. Criteriile de analiza si recompensare a campaniilor online implica utilizarea cat mai eficienta si creativa a mediului digital in campaniile cross media. Aceasta inseamna ca fiecare aspect va fi luat in considerare: strategie, executie, utilizarea media, rezultate & ROI si creativitate. Numai cele mai bune campanii digitale din anul trecut vor castiga un premiu MIXX! In plus, castigatorii din fiecare an ai MIXX Awards sunt nominalizati si invitati sa participe atat la nivel European, cat si mondial, la concursul cu acelasi nume.

MIXX Awards Romania este conceput si desfasurat dupa aceleasi criterii stricte preluate din Statele Unite si adoptate in toate tarile in care acest concurs se deruleaza: Statele Unite ale Americii, Italia, Polonia, Turcia, Rusia, Belgia etc.

Scopul premiilor IAB MIXX este sa creeze o platforma de exemplificare, inspiratie si educare a industriei, precum si de crearea a unui set de bune practici in utilizarea mediului digital de catre branduri.

Categoriile de concurs acopera: Brand Awareness &Positioning, Direct Response &  Lead Generation, Best Brand/Product Launch, Experimental and Innovative campaign, Cross-Media Integration, Branded Content, blogging Campaigns & PR Campaigns, Mobile App, Rich Media Display, Best Social Media Apps. Cea mai creativa, eficienta si inovativa campanie va fi recompensata cu Best Digital MIXX Award

Inscrierea campaniilor va demara pe 10 mai si se va face prin intermediul unei platforme online. Termenul limita pentru inscrierea campaniilor este 25 mai. Taxa de participare este anul acesta de 50 eur pentru membrii IAB Romania si 75 eur pentru non membri. Pentru inscrierea a mai mult de 2 campanii se aplica un discount de 15%

IAB MIXX Awards au loc in cadrul ICEEFest – Interactive Central Eastern Europe Festival. Gala de premiere va avea loc pe 6 iunie, in cadrul Grand Cinema Digiplex – Sala Epika.

Castigatorii fiecarei categorii a MIXX Awards Romania vor fi automat nominalizati pentru MIXX Awards Europe 2014 si MIXX Awards US 2013 ( la New York). Anul acesta 2 dintre castigatorii de anul trecut se numara printre finalistii IAB MIXX Awards Europe.

Juriul MIXX Awards trebuie sa intruneasca si sa respecte cerintele si regulamentul international, de aceea este format din reprezentanti ai top managementului si executivi din agentii digitale care au creat/planifica/implementat unele dintre cele mai recunoscute campanii online din Romania, marketeri ce detin controlul asupra unora dintre cele mai importante bugete de publicitate din Romania, consultanti si specialisti online cu o experienta solida in dezvoltarea unei strategii de comunicare online, reprezentanti ai IAB Romania si ai unora dintre cele mai mari agentii din Europa.

Jurizarea va tine cont de:

Strategie:  Sectiunea detine maxim 25 de puncte din total. Juriul va analiza o buna intelegere a problemei de marketing/business din spatele campaniei precum si strategia solida pe care se bazeaza campania. Este important sa demonstrati modul in care s-a folosit cercetarea, creativitatea, alegerea canalelor media si integrarea cu alte canale non-interactive (daca este cazul).

Executie & Utilizarea  Media: Acesta sectiune detine maxim 25 de puncte din total si trebuie sa raspunda la intrebarile: Cat de bine s-a derulat campania? Cat de creativa si sofisticata a fost in modul de utilizare media? Ce % din bugetul campaniei a fost alocat canalelor interactive? Cat de bine a fost valorificata tehnologia folosita?

Rezultate & ROI: Aceasta sectiune detine maxim 25 de puncte si scorul total. Trebuie sa furnizeze raspuns la urmatoarele intrebari: Au fost atinse obiectivele de campanie? Exista dovezi solide care sa argumenteze atingerea obiectivelor? Performanta campaniei a avut un impact semnificativ asupra afacerii? Cum a contribuit partea creativa la atingerea obiectivelor?

Exemplificarea creativitatii: Este de asemenea importanta pentru ca detine pana la 25 de puncte din scorul total al fiecarei campanii. Juriul va lua in considerare in acest criteriu folosirea creative a mediului ales, art direction,  copywriting, integrarea cu campania generala si utilizarea tehnologiei. Exista o restrictie la 5 exemple de creativitate furnizate pentru fiecare campanie.

Pentru o jurizare completa si riguroasa, inscrierile campaniilor trebuie sa detina informatii complete, detaliate si relevante legate de criteriile de mai sus. Juriul trebuie sa isi poata forma o vedere de ansamblu asupra elementelor digitale utilizate.

Categoriile de concurs:

Brand Awareness and Positioning
Orice campanie ce are ca principal obiectiv obtinerea de notorietate pentru un brand, produs, companie sau atributele de brand ale acestora, precum si obtinerea de notorietate pentru diverse actiuni sau miscari.

Direct Response &  Lead Generation
Orice campanie cu obiectivul principal de a genera o actiune sau un raspuns direct – promotii, vanzari, conversii, testari sau identificarea de potentiali clienti prin colectarea de date si informatii pentru contactare ulterioara.

Best Brand/Product Launch
Orice campanie cu obiectivul principal de a introduce un nou brand, produs sau serviciu pe piata. Extensiile de linii sau produse nu sunt considerate “produs nou”.

Experimental and Innovative campaign
Campanii care folosesc tehnici neconventionale, noi sau inovatoare pentru a prezenta un serviciu sau produs.

Cross-Media Integration
Orice campanie predominant digitala care creeaza utilizatorului o experienta deosebita de interactiune cu produsul sau serviciul, prin integrarea cu media offline.

Branded Content, blogging Campaigns & PR Campaigns
Continut online pe website-uri & platforme, business entertainment sau continut informational creat pentru a stabili o legatura apropiata cu clientii; Actiuni de PR derulate in mediul digital sau utilizand instrumente online pentru a-si atinge obiectivele.

Mobile App
Inclusiv: branded apps, in-app advertising, mobile display, text messaging si mobile video adv.

Rich Media Display
Bannere, rich media precum transitionals, rising stars, floating ads, page take-overs, tear-backs si alte forme inovative de display advertising.

Best Social Media Apps
Aplicatii de social media si interactiune cu consumatorul pe platforme de socializare ( Facebook, LinkedIn etc) care genereaza o mai buna interactiune si implicare a consumatorului.

Best Digital Mixx Campaign – cea mai complexa campanie digitala (cea mai buna intrebuintare a tuturor instrumentelor online disponibile: display, direct response, social media, mobile) care a avut cele mai bune rezultate comparative cu obiectivele. Vor fi nominalizate cele mai bune 3 campanii ale anului.

Pentru mai multe informatii legate de modul de inscriere a unei campanii, detalii legate de materialele necesare sau de procedura de jurizare va rugam descarcati materialele alaturate. Rules of submission si Jury

Pentru alte informatii ne puteti contacta la mixx@iab-romania.ro