< inapoi la EXPERTI IAB Romania

EXPERTI IAB Romania

Experti IABmic logo

Expertii IAB Romania sunt persoane cu experienta, rezultate si know-how pe segmente/categorii ale mediului digital, care doresc sa impartaseasca din experienta lor, sa contribuie direct la cresterea industriei si a viitoriilor specialisti in marketing digital, sa reprezinte industria si asociatia acesteia, IAB Romania, in grupuri de lucru si proiecte locale si internationale. Ei reprezinta industria de publicitate online la cele mai inalte standarde de excelenta si profesionalism!

Panelul de EXPERTI IAB Romania este cel care contribuie cu know-how si experienta la materialele IAB, la grupurile de lucru locale si internationale, care ne ajuta raspundem promt solicitarilor si initiativelor colegilor din Europa si US (si nu numai), membrii sai sunt  prezenti in presa,  la evenimente (ca speakeri si purtatori de cuvant ai IAB si ai industriei locale pe anumite teme), precum si la cursuri, seminarii si alte proiecte educationale ale IAB Romania.

EXPERTII IAB Romania sunt:

Mobile Marketing:

Alex Putineanu (Managing Director, Mobileworks) – Alex Putineanu are un Bachelor of Arts in Management International de la Webster University din Viena si, incepand cu 2007, s-a specializat in tehnologie si metodologii de optimizare la Lenovo EMEA. La jumatatea anului 2008 s-a lansat in antreprenoriat in Romania, in calitate de manager si cofondator al BEam Mobile Marketing, unde a conceput si vandut cu succes solutii de SMS marketing & communication. In 2012 s-a infiintat agentia de mobile marketing MobileWorks, sub conducerea lui Alex Putineanu.  In cei 6 ani de experienta in strategie de mobile marketing, concepte creative, dezvoltare, implementare de campanii mobile si in acţiunile de cercetare (R&D), Alex Putineanu a fost prezent in calitate de speaker la cele mai importante evenimente si conferinte dedicate domeniului, dintre care Mobile Advertising Congress, Marketing in Direct, SMARK sau PR Academy. De asemenea, competitile din industrie desfasurate in anul 2013 l-au regasit pe Alex Putineanu in calitatea de laureat prin proiectele desfasurate in cadrul MobileWorks, dar si de jurat, fiind prezent printre specialistii competitiei WebStock 2013.

“Prezenta in cadrul panelului “Experti IAB” este motivata in primul rand de dorinta de a impartasi din experienta sa si de a oferi feedback si sugestii legate de mediul mobil din Romania, ce cunoaste o dezvoltare alerta. Totodata, alaturi de ceilalti experti IAB, doreste sa contribuie la identificarea obiceiurilor de consum si la stabilirea tendintelor industriei, atat din punct de vedere teoretic, cat si practic.”

Andrei Brad (Marketing Director, Simplus):

Dimitris Sideridis (Country Manager MSPS Romania & Head of Creative Technology @ Momobi) – Cu o indelungata experienta in Project Management, Mobile Marketing si Social Media, Dimitris Sideridis se dovedeste a fi un competent lider orientat catre rezultate, cu succes dovedit in exploatarea noilor  oportunitati aparute pe piata de Mobile, crearea de campanii integrate  si crearea de  parteneriate strategice care implica companii internationale din domeniul IT&C. Printre altele, Dimitris Sideris a fost speaker la:
WEBSTOCK  –  Mobile Trends (Septembrie 2012)
ALL THINGS FACEBOOK (Martie 2012)
THINK MOBILE: Mobile of Tomorrow for Business of Today (Vodafone & Momobi) – Noiembrie 2011, Main Speaker / Co-Organizer
INTERNET & MOBILE WORLD – The secret of Gamification – How and Why it Works  (Septembrie 2012)

Social Media:

Ionut Oprea (General Manager Standout si Managing Partner Facebrands): Ionut Oprea conduce STANDOUT, agentia de publicitate si comunicare online dedicata maximizarii rezultatelor campaniilor in social media, prin raspandire si engagement. Dupa premii locale si o nominalizare internationala pentru campaniile derulate in 2012, STANDOUT a fost nominalizata pe lista internationala ”Top 100 Social Media Agencies, Brands and Schools” lansata de competitia internationala Bees Awards. STANDOUT a lansat impreuna cu BYTE FLUX in 2010 serviciile de monitorizare si analiza competitiva pe Facebook Facebrands, care s-au extins si in Marea Britanie sub numele de Fanalyzer. Ionut lucreaza ca specialist in marketing si comunicare online de peste 10 ani, dupa 6 ani in presa, ca jurnalist, si inainte de a fonda STANDOUT a condus departamente de marketing si comunicare pentru companii importante romanesti si internationale. Este un utilizator activ in canalele social media inca din 2006.

“Imi doresc ca prin participarea in acest panel sa continui si in calitate de reprezentant de specialitate al IAB Romania pe acest domeniu raspandirea know-how-ului acumulat de noi la STANDOUT despre cum pot fi maximizate rezultatele activitatilor in social media si sa contribui la accelerarea evolutiei acestui segment de industrie.”

Cercetari si Studii online

Arina Ureche (Director General, BRAT): Din pozitia de Director General al BRAT coordoneaza intreaga activitate a asociatiei, urmarind indeaproape realizarea Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI) si pe cea a Studiului National de Audienta (SNA FOCUS). Analizeaza metodologiile disponibile in domeniul masurarii performantelor produselor media la nivel international si propune pietei de profil din Romania solutii adecvate. Coordoneaza intreaga activitate de standardizare a masurarii, monitorizarii si verificarii indicatorilor de performanta specifici industriei de media si publicitate pentru mediul online. Cu un background solid in matematica, specialist in statistica, Arina Ureche si-a inceput cariera ca asistent universitar la Universitatea Politehnica din Bucuresti. In 1999 si-a inceput cariera in media, mai intai ca cercetator, si apoi Director de Cercetare la Publimedia. In iulie 2001 a devenit director de proiect pentru Studiul National de Audienta, pentru ca in martie 2006 sa preia functia de de Director General al BRAT. Din aceasta pozitie a coordonat lansarea SATI si pe ce a Monitorizarii Investitiilor in Pulicitatea Online (MIPO).

Constantin Magdalina (Knowledge Management Officer,Ernst&Young): “Sunt Knowledge Management Officer in cadrul departamentului de Marketing al EY Romania. In cei doi ani de activitate la EY am initiat si coordonat studii care analizau aspecte legate de mediul de afaceri din Romania. Printre acestea se afla previziunile economice de crestere ale firmelor in 2013, managementul cunostintelor, inovatia si social media. Am absolvit facultatea de Stiinte Politice din cadrul Universitatii Bucuresti si am un Master in Marketing si Comunicare la Academia de Studii Economice Bucuresti. Am o experienta profesionala de 5 ani, timp in care am lucrat atata in tara cat si in strainatate. Sunt autor a numeroase articole si sunt invitat ca speaker la evenimente si conferinte de business.”

Gabriel Pătru (Integrated Communication Manager, Media Direction): “Prin natura muncii de planificare a comunicarii/strategie my daily job consta in analiza si sinteza de informatii atat calitative cat si cantitative, pe baza carora dezvolt fiecare propunere strategica. De asemenea, am lucrat atat pe parte de creatie, media (si online si offline), dar si digital 100% – un  added benefit direct fiind capacitatea de a oferi o perspectiva mai larga decat ecosistemul digital. Considerand cele scrise anterior, am increderea ca pot veni cu insight-uri valoroase la nivel de prezentare a studiilor, identificare a trendurilor de industrie sau consumator. In plus, am experienta in key note speaking: Promotions Now, IAB, Think Strategy, MNAC Workshops, cursurile pe care le sustin in cadrul ASE si FJSC.”

Display Advertising and Online Branding

Calin Rotarus, Owner, Biroul de Comunicare Calin Rotarus. Calin are un istoric profesional impresionant in domeniul online: General Manager ARBOinteractive/Goldbach Audience intre anii 2008-2013, Sales/Strategy Director la ARBOmedia intre 2002 si 2008 precum si numeroase aparitii pe scenele celor mai importante evenimente de digital din Romania si din alte tari: Speaker at Webit Congress Istanbul, Webit Expo and Conference Sofia, AdWeb Chisinau, RoNewMedia Bucharest, Mobile Conference Vodafone, Zilele Biz, Digital Marketing Forum, GPeC, CEE Marketing Strategies, Top Social Brands, Social Networks Conference, Mixing the Channels, Marketing in direct etc. De asemenea, este fondator al celor mai importante asociatii si organisme din industrie (SATI, IAB Romania, MMA Romania) precum si al Rockschool – un proiect personal plecat de la pasiunea pentru muzica.

Digital Video

Cosmin Preda (Key Account Manager, Internet ProTV) – http://ro.linkedin.com/in/cosminpreda

Future Trends

Alex Cernatescu (CEO, Head of Strategy and Innovation, Infinit Solutions) – http://ro.linkedin.com/in/alexcernatescu

Alte categorii disponibile EXPERTILOR IAB Romania:

– Performance Marketing & Lead Generation
– Display Advertising & Online Branding
– B2B Digital Marketing
– Legislatie si politici publice, protectia datelor & alte regulamente privind business-ul in mediul digital
– Ad Serving/Aspecte tehnice

In schimbul activitatii lor in interesul industriei, Expertii IAB vor primi recunoasterea asociatiei IAB Romania: vor fi recomandati in reteaua internationala IAB, vor semna materialele informative IAB la care au contribuit si vor reprezenta industria si IAB Romania la evenimente si seminarii. De asemenea, vor avea o sectiune dedicata pe site-ul IAB Romania unde vor fi notate si activitatile de industrie in care s-au implicat. De asemenea, Expertii IAB pot conduce cate un Grup de Lucru atunci cand este cazul