< inapoi la Evenimente

IAB Romania premiaza comunicarea M.A.I si anunta castigatorii IAB MIXX Awards 2016!

București, 10 iunie 2016 – Ieri seara au fost anuntate campaniile castigatoare ale celei de-a 5 a editii a IAB Mixx Awards România (www.mixxawards.ro). Gala de premiere s-a desfășurat la finalul primei zile a festivalului ICEE Fest, organizat de Thinkdigital, partener traditional al Galei  IAB MIXX Awards.

In deschiderea Galei, IAB Romania a acordat un premiu special catre Directia de Informare si Relatii Publice a Ministerului Afacerilor Interne, ca recunoastere a modului in care utilizeaza canalele digitale, adaptandu-si “tone of voice”-ul la specificul acestor canale, imbinand informatiile utile de interes public cu note de umor. In felul acesta, IAB urmareste incurajarea a cat mai multe institutii ale statului sa foloseasca mediul digital ca si canal de comunicare eficient cu cetatenii. Trofeul a fost inmanat de catre IAB Romania domnului Marius Tache – directorul Direcției Informare și Relații Publice a M.A.I.

Anul acesta, in concurs s-au inscris 16 agentii (atat digitale cat si media, independente sau parte a grupurilor internationale) si cele mai disputate premii inregistrandu-se la categoriile: Best Content Marketing Project, Native Advertising Project, Social Media, Video si Mobile Branded Apps – subliniind astfel si evolutia industriei de publicitate. Pentru categoria Best Brand Campaing nu s-a acordat nici un premiu.

 

Câștigătorii IAB Mixx Awards 2016, sunt:

  1.  Ursus Cooler, Agentie: Media Investment, Client: Ursus Breweries – Categorie: Best Native Advertising Campaign/ Project
  2. My Enel – Agentie: Centrade-Cheil, Client: ENEL – Categorie: Best Mobile Branded App
  3. ChefXperience – Agentie: V8 Interactive, Client: Staropramen – Categorie: Best Video Campaign
  4. Eu sunt 12 – Agentie: First Content Studio, Client: Bergenbier – Categorie: Best Content Marketing Project
  5. Visit Bogata –  Agentie: Kinecto, Client: Primaria Bogata – Categorie: Best Digital PR Campaign
  6. The Kilometer’s Bank – Agentie: Geometry Global, Client: Ponderas Hospital – Categorie: Best Social Media Campaign
  7. The Lenovo Hunger Eliminator Button – Agentie: Digital Star, Client: Lenovo – Categrie: Most Experimental & Innovative Campaign
  8. My Heartbeats – Agentie: MullenLowe Profero si Client: Orange – Categorie: Best Interactive Experience

 

Campania My Heartbeats si-a adjudecat de asemenea si trofeul Best Digital MIXX 2016!

 

Castigatorii IAB MIXX Awards vor fi recomandati pentru competitiile internationale – IAB MIXX Europe 2017 si IAB MIXX Awards US – Septembrie 2016, NY. De asemenea, vor fi propusi spre a fi inclusi in IAB MIXX Awards HALL of FAME si in Global Insights Report derulat de IAB US.

 

De asemenea, la aceasta editie juriul a hotarat sa acorde diplome de Mentiune speciala, pentru incurajarea acelor clienti care au dat dovada de curaj in comunicare, au adoptat canale noi, au avut strategii exceptionale insa implementarea nu a fost suficienta pentru a lua punctaj maxim.

Campaniile care au primit aceste mentiuni sunt:

  • #GiveBeautifully – Agentie:V8Interactive, Client: Stella Artois
  • IKEA Electronic Purchase & Delivery – Agentie: MediaInvestment, Client: IKEA
  • #MecSaysHiToJunimea – Agentie: Tribal Worldwide, Client: McDonalds
  • The Lenovo Hunger Eliminator Button – Agentie: Digital Star, Client: Lenovo

 

In acest an, jurizarea s-a desfasurat in 3 etape: o etapa de jurizare nationala, o etapa de jurizare internationala (derulate prin intermediul platformei online) si o intalnire fata in fata a juriului, la care s-au dezbatut intens si clarificat diverse aspecte. S-au păstrat, de asemenea, criteriile de eligibilitate, și, în cazul în care un membru al juriului a intrat în conflict de interese cu agenția sau brandul, acesta nu a avut drept de vot. În momentul calculării punctajului final acumulat de o campanie, formularele de notare au fost luate aleator, fără a fi văzute și numele campaniei și/sau al clientului/ agenției. Membrii juriului au notat observații și argumente pentru fiecare punctaj acordat, iar acestea vor fi centralizate si trimise ca feedback general către fiecare campanie înscrisă în competiție. O alta noutate a acestui an este alocarea de jurati specialisti pe anumite domenii/ categorii. Au fost declarate castigatoare campaniile care au intrunit punctajul maxim per categorie, depasind totodata 70 de puncte/100 maxim posibile.

 

Juriul de anul acesta a fost compus din: Mihai Caluseriu – Creative Director, Conversion Marketing, Calin Rotarus –  Owner, Biroul de Comunicare Calin Rotarus, Doru Panaitescu – Outdoor trainer @Wildscapes & consultant @Marketeer.ro,  Ionut Oprea – Manager Standout & Facebrands & Presedinte IAB Romania, Ana-Maria Bogdan – General Manager R/GA, Dana Seserman – Head of Interaction, MEC Global, Cosmin Nastasa – Managing Director, EDGE, Radu IonescuChief Operating Officer at Dentsu Aegis Network Romania, Mugur Patrascu – Partener, Screen Native, Alecsandru Grigoriu – UX LEad Designer, Grapefruit, Georgiana Oltenescu – Head of Brand Building, BCR, Cristian Clita – Web & Digital Manager, IKEA SEE, Emi Gal – Founder & CEO, Brainient, Dan Virtopeanu – Managing Partner, Breeze Mobile, Mihai Tanase – Head of Digital, Renault, Razvan Mircea – Marketing Director, Strauss Balkans, Andreea Bozoi – Digital Manager, Danone, Claudiu Jojatu – Chief Innovation Officer, Grapefruit, Irina Panescu – Digital Marketing Manager, Pepsi UK.

 

Juriul International a fost compus din specialisti internationali cu experienta ca jurati in alte concursuri IAB MIXX Awards: Kenneth Eriksen – CEO INMA (IAB Norvegia), Cedric CauderlierDigital Strategist/Co-Founder Mountainview, Mathias BekeManaging Director Belgium, Arena Media, Sławek Skowerski – Senior Copywriter GoldenSubmarine, Rogier Croes – CDO MEC pe EMEA si CIS, Dawid Szczepaniak – Executive Creative Director / Partner VML Poland, Akif Yilmaz – Creative Director ISOBAR

 

Inregistrarea video a Galei de premiere IAB MIXX Awards poate fi vazuta aici: https://www.facebook.com/ICEEFest/videos/1407916695900764/