< inapoi la Activitate IAB

Mediascope disponibil in Romania

mediascope romania

Mediascope este considerat standardul European in materie de cercetare cross-media in randul consumatorilor. Realizat inca din 2003, Mediascope a avut o contributie majora la definirea si intelegerea schimbarilor in tiparele de consum media, in evolutia consumului de media si a tendintelor in comert electronic. Incepand cu acest an, Romania face parte din acest studiu, punand la dispozitie rezultate legate de tiparele de consum media ale romanilor, informatii privind impactul mediului digital in viata de zi cu zi si in relatiile cu branduri, produse si servicii. In continuare – mai multe informatii despre continutul studiului si modul de acces la informatii si rapoarte pe baza rezultatelor furnizate de Mediascope.• Este utilizat pe scara larga de cele mai mari agentii media si cei mai importanti advertiser  din Europa, in scopul de a-si defini si sustine strategiile media.
• A ajutat la cresterea investitiilor in online
• Ofera vizibilitate si recunoastere tarilor participante la studiu ca fiind parte a peisajului media European
• Furnizeaza o certificare de calitate in piata pentru cei care folosesc  si sustin acest studiu
• Furnizeaza informatii valoroase pentru companiile care doresc sa isi consolideze prezenta si serviciile online
• Este utilizat de asemenea si de multe companii de cercetare si de specialisti din mediul academic.

Mediascope Europe ofera informatii despre consumul utilizatorilor de internet, radio, TV, telefon mobil, ziare si reviste – inclusiv evolutia media multi-tasking. Mediul online, aflat in dezvoltare si evolutie, inclusiv utilizarea internetului prin intermediul terminalelor mobile, consumul video online si social media sunt investigate in profunzime pentru a furniza o imagine de ansamblu a “consumatorului interactiv”.  Studiul include si tendinte in comert electronic.

 

Obiectivul major al acestui studiu este sa surprinda modurile diferite in care evolueaza consumatorii europeni din punct de vedere al consumului media si care sunt similitudinile si diferentele intre regiuni si tari.
→ Identifica schimbarile in tiparele de consum media
→ Evolutia media multi-tasking si caracteristicile mediului online aflat in dezvoltare
→ Consumul video, social media si comert electronic

Continutul studiului 

Schimbari in utilizarea media (TV, Radio, Ziare; Reviste; Internet) – Timpul petrecut; Frecventa utilizarii; Momentele zilei in care se utilizeaza

Media multi-tasking – Dezvoltarea multi-taskingului in media traditionala si new media; Relatia dintreconsumul de continut la TV si pe Internet

Prezenta Online – Utilizarea Internetului via PC/laptop, mobil/smartphone, tableta, console de jocuri ; Pentrarea Broadband si wireless

Interactiunea cu Internetul – Activitati online intreprinse, inclusive consum video si social media; Website-uri vizitate; Servicii online bazate pe abonare

Focus pe mobil – Detinerea terminalelor mobile si a smartphone-urilor; Activitati online intreprinse in functie de device

Evolutia comertului electronic – Produse/servicii cautate online, cumparate online sau cautate online si cumparate offline; Impactul cautarilor online asupra alegerii unei marci/unui produs; Numarul de cautari online si suma media cheltuita pe aceste achizitii; Procentul cumparaturilor effectuate online

Brandurile si consumatorul digital  – Ce pot face oamenii mai mult ca rezultat al prezentei pe Internet; Cum interactioneaza marcile cu consumatorii in spatiul virtual

Technologii avansate – Gradul de tehnologizare a gospodariilor si gradul de penetrare al Televizoarelor conectate online

Alte rapoarte disponibile pe baza studiului:

1. Evolutia Media  – Obiceiuri de consum media; Alte activitati intreprinse online – stiri, radio; Comparatii regionale; Tendinte si previziuni
2. Internet pretutindeni  – Utilizarea Internetului pe diferite dispozitive si comparatii de comportament al utilizatorului;  Focus pe tablete si engagement
3. Internetul – facilitator si factor de amuzament – Online-ul – essential pentru distractie;  TV vs. online din punct de vedere publicitate
4. Acces instant la informatie – Comparatii regionale intre website-uri; Activitatile cele mai intreprinse si tendinte;
5. Relatia cu brandurile prin mijloace digitale – Influenta internetului in decizia de cumparare; Beneficiile pe care consumatorii le percep prin utilizarea digitalului

6. Comunicarea consumatorilor – facilitata de Internet – Comparatii regionale intre modul de comunicare al comsumatirilor in familie, intre prieteni, B2C si fata de branduri
Rolul online-ului in procesul de cumparare

7. Cheltuieli, cumparaturi, online shopping, comparatii regionale, mobile shopping

 

Metodologie Omnibus – Un studiu Omnibus a fost completat pentru a raspunde la 5 indicatori cheie privind utilizarea internetului, radioului, TV-ului, mobilului, ziarelor si revistelor – inclusiv folosirea saptamanala, frecventa si timpul alocat fiecarui mediu. Esantionul folosit a fost de 1000 de respondenti.

Online – cercetarea online a fost realizata pe un panel de 1000 de respondenti, pentru a arunca o privire in profunzime asupra comportamentului utilizatorilor de internet – inclusiv consum video, social media si comert electronic. Indicatorii urmariti online au fost construiti astfel incat sa poata fi facute corelatii intre utilizarea mediei traditionale si comportamentul anumitor grupuri de utilizatori online; de ex: consumul de TV al utilizatorilor frecventi de Social Media etc.

Disponibilitate: IAB Europe va pune la dispozitie pentru achizitie rezultatele Mediascope Europe 2012 in formate Power Point, Excel, Word si PDF precum si prin instrumente de planificare. Mediascope Europe este disponibil prin Nielsen IMS Clear Decisions™, Telmar si Choices prin intermediul unui abonament IAB Europe.

 

7.    Preturi acces rapoarte si studii Mediascope:

Prezentare Pan-Europeana Data Driven Power Point: € 2,500/ 2,000 pentru membrii IAB RomaniaPrezentare a pietei locale Data Driven Power Point: € 3,000/ 2,000 pentru membrii IAB Romania Prezentare regionala cu comparatii Data Driven Power Point:  € 3,000/ 2,500 pentru membrii IAB Romania.

Prezentare Pan-Europeana pe baze demografice – Data Driven Power Point: €  3,000/ 2,500 pentru membrii IAB Romania (Rapoarte demo pan-europene  pe segmente: ex 16-24 ani, 16-24 barbati, 16-24 femei, 16-34 ani, 16-34 barbati, 16-34 femei, oameni cu copii, barbate cu copii, etc. ).

Prezentare Pan-Europeana bazata pe utilizarea media: € 3,000 / 2,500 pentru membrii IAB Romania (Rapoarte Pan-Europene bazate pe tipuri de utilizatori media: vizitatori de site-uri auto, utilzatori de broadband, utilizatori de internet pe mobil, femei care cumpara online, multi-screeners etc )    Data and planning tools  – Mediascope Europe este disponibila prin  Nielsen IMS Clear Decisions™, Telmar si Choices.

Cititi si rapoartele lunare bazate pe rezultatele Mediascope la nivel European:

Utilizatorii europeni de tablete cheltuie mai mult online

Romanii – locul 2 la interactiunea cu brandurile in Social Media

Mamicile din Europa se orienteaza catre mediul digital

***Pentru mai multe optiuni de furnizare a datelor in alte tipuri de instrumente de planificare, pentru alte rapoarte customizate sau pentru optiunile de abonamente la instrumentul de planificare de la 1 la 28 de tari va rugam sa ne contactati.

Contact: mediascope@iabeurope.eu

Ioana Anescu, Director Executiv IAB Romania – ioana.anescu@iab-romania.ro

Alison Fennah, Vice President Research and Marketing, IAB Europe  vprm@iabeurope.eu