< inapoi la Comunicate de presa

Prima certificare internationala in publicitate online – oferita de IAB si in Romania

Logo DSC

Incepând cu data de 1 octombrie 2013, IAB România oferă acces la prima certificare internațională creată pentru acreditarea profesioniștilor din industria de publicitate online, Digital Media Sales Certification. Certificarea atestă cunoștințele necesare profesioniștilor care lucrează în domeniul digital, în special în zona de vânzare (media buying and selling), și este, în acest moment, singura certificare profesională destinată industriei de publicitate online, recunoscută la nivel internațional.Acreditarea Digital Media Sales Certification (DMSC) evaluează competențe din patru zone complementare industriei: cunoștințele despre instrumentele și tehnicile cu care lucrează publicitatea online, vânzarea de spațiu media online, managementul campaniilor digitale, evaluarea și analiza rezultatelor campaniilor de online advertising. Astfel, profesioniștii în publicitatea online pot demonstra cunoașterea celor mai importante concepte, standarde și bune practici în mediul digital.

”Prin aducerea acestei certificări în România, ne-am propus, în primul rând, educarea pieței locale mai ales în zona de sales – motorul industriei de publicitate online. De asemenea, ne-am dorit să oferim și o modalitate de recunoaștere la nivel internațional a unor cunoștințe deja existente, în contextul în care mișcările de consolidare din ultima vreme au accelerat nevoia de acreditare a celor care activează în domeniu. Cred că deținerea unei astfel de certificări, unică pentru industrie, e un factor diferențiator pentru oricine vrea să facă performanță în domeniu și o dovadă importantă pentru clienți că cei cu care lucrează sunt, într-adevăr, buni profesioniști. Este firesc să ne dorim să vedem cât mai mulți specialiști din România care să primească această certificare și să ne asigurăm că, într-un mediu globa și extrem de dinamic, cunoștințele practicile în domeniu se ridică la aceleași standarde”, a declarat Ioana Anescu, Director Executiv IAB România.

Criteriile de eligibilitate pentru susținerea examinării vizează patru scenarii de admitere posibile:
•    Doi ani de experiență profesională în digital media sales*;
•    Un an de experiență profesională în digital media sales, doi ani de experiență în digital media pe o altă poziție decât cea de sales și 15 ore de formare în digital media;
•    Doi ani de experiență profesională în industria de media sales, cinci ani de experiență în sales (în altă zonă decât media) și 30 de ore de formare în digital media;
•    Absolvirea unui program de studii în Marketing Digital de la o instituție acreditată și un an de experiență profesională în sales sau în media.

Profesioniștii interesați de obținerea certificării pot efectua cursuri suplimentare de pregătire pentru a îndeplini condițiile de eligibilitate. În România, cursurile sunt oferite de IAB România și Biroul de Comunicare Călin Rotăruș (BCCR). Structura cursurilor este în concordanță cu structura examenului și parcurge întreaga materie necesară pentru examen.

Obținerea certificării presupune un test-grilă de tip multiple-choice, cu 100 de întrebări. Testarea durează două ore, iar înscrierile pentru obținerea acreditării au loc de patru ori pe an. Prima sesiune de înscrieri pentru susținerea testării are loc în perioada 1 – 30 octombrie. Centrele de testare din România se află la: București (9 centre), Otopeni, Brașov, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Constanța. Mai multe detalii despre cursurile de pregătire pot fi găsite aici. Momentan, examenul este disponibil doar în limba engleză.

Taxa pentru susținerea testării este de 400 euro pentru membrii IAB România, respectiv de 500 euro  pentru non-membri. Certificarea este valabilă timp de doi ani. Mai multe detalii despre ce presupune examinarea, despre procedurile de testare, materialele de studiu și obținerea certificării se găsesc aici.

*vânzarea de inventory în digital media sau de servicii care permit agențiilor și marketerilor să optimizeze planinngul și buyingul de audiențe digitale.

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să ne contactați:

Ioana Anescu, 0722.511.602                                         Alexandra Enăchescu, 0751.041.379
Director Executiv IAB Romania                                      PR Executive MakeSense PR
Membru în board-ul IAB Europe                                   alexandra@makesense.ro
ioana.anescu@iab-romania.ro
certification@iab.net