< inapoi la Evenimente

IAB FORUM 2012: Rezumatul evenimentului

IAB Forum 2012

In cadrul celei de-a doua editii a IAB Forum, specialisti in domeniul publicitatii online din Romania si din strainatate au dezbatut teme de interes pentru industrie, dintre care cele mai importante au fost cadrul operational legislativ al domeniului, valoarea pietei locale de publicitate online in primul semestru al anului 2012 si tendintele din mediul digital in construirea relatiei consumator-brand.

Noile initiative legislative de la nivel european ridica problema crearii unui spatiu mai sigur si mai transparent pentru utilizatorii de Internet. Alain Heureux (CEO & Presedinte IAB Europe), Ionel Naftanaila (OBA Project Manager IAB Europe), Chris Sherwood (Director Public Policy, Yahoo!) si Cristi Petriceanu (Presedinte IAB Romania) au dezbatut directivele legislative din Uniunea Europeana si au propus adoptarea unor initiative care sa promoveze colaborarea pentru o industrie unita. Dezbaterea a vizat, in principal, acordarea libertatii utilizatorului de a alege gradul de expunere dorit in spatiul virtual, dar si crearea unui cadru legislativ care insa sa nu fie reglementat in mod excesiv si care sa sustina cresterea si dezvoltarea economiei digitale. Prin organismul EDAA (European Interactive Digital Advertising Alliance) sau website-ul Your Online Choices, se urmareste atat educarea utilizatorului cu privire la cele mai utilizate practici in publicitatea online, cat si imbuntatatirea experientei sale in mediul digital prin informarea despre optiunile pe care le are in privinta colectarii si utilizarii datelor pentru publicitate targetata comportamental. De asemenea, Raluca Moraru (Director Relatii Publice ANCOM) a prezentat situatia actuala cu privire la recenta alocare a licentelor in spectrul radio extins pentru operatorii de telecomunicatii mobile, ceea ce va permite o diversificare substantiala a serviciilor oferite de acestia, si in primul rand posibilitatea folosirii unei largimi de banda mult superioare celei disponibile in momentul de fata utilizatorilor romani de platforme mobile.

O alta tema dezbatuta a fost investitia in publicitatea online locala. Studiul ROADS, realizat de IAB Romania si PwC Romania, a aratat o crestere a investitiei in publicitatea online din Romania, care s-a ridicat la 46, 6 milioane de lei in prima jumatate a anului 2012, cu 7% mai mult comparativ cu aceeasi perioada din anul precedent. Subiectul creativitatii si eficientei in campaniile de comunicare online a fost, de asemenea, atins si dezbatut ca principala modalitate de atragere de bugete din partea advertiser-ilor. Studii de caz prezentand bune practici in domeniu au fost prezentate de Alex Cernatescu (CEO Infinit Solutions Agency), Gabriela Garjoaba (Account Manager Smile Media), Alexandra Zadoya (Henkel Account Manager OMD Russia), Russ Lidstone (CEO Havas Media London) si Bela Papp (A&O CEE Director, Microsoft).

Tendintele si schimbarile mediului online au adus in discutie noi tehnologii precum kinect, viralizarea clipurilor video, dezvoltarea site-urilor pentru mobile si utilizarea unor instrumente precise de masurare a impactului comunicarii in online. Andrea Vassalli (Mobile Product Solutions Manager, Google), Robert Pefanais (International Head of Sales, Thinkdigital), Krystya Bebenek (Audience Research Product Manager, Gemius), Geoffrey Hantson (Executive Creative Director, Duval Guillaume Modem), Rupert Slade (PHD Worldwide) s-au referit atat la modalitati inovative si spectaculoase de interactiune cu publicul in mediul online, cat si la necesitatea de a antrena publicul prin implicare si construirea unei povesti impreuna cu acesta. Pentru a le oferi advertiserilor posibilitatea de a exploata toate posibilitatile mediului online, Andrea Vassalli a anuntat lansarea platformei Start Mobile in Romania de catre Google. Aceasta permite vizualizarea site-ului intr-o varianta pentru mobil, precum si obtinerea unui raport detaliat al aspectelor care necesita modificari.

IAB Forum 2012 a avut loc pe data de 16 octombrie. Informatii detaliate din cadrul evenimentului vor fi puse la dispozitia membrilor IAB prin intermediului newsletter-ului si al site-ului www.iab-romania.ro.

 

Pentru alte informatii despre activitatea IAB Romania si despre “Romanian Online Advertising Study” (ROADS), va invitam sa ne contactati:

Ioana Anescu, 0722.511.602

Director Executiv Asociatia IAB Romania

ioana.anescu at iab-romania.ro