< inapoi la Comunicate de presa

IAB România invită întreaga industrie să-și înscrie reușitele la MIXX Awards 2015

MIXX si PB logo

IAB MIXX Awards, una dintre cele mai  prestigioase competiții anuale de advertising digital din întreaga lume, recunoaște și premiază și în acest an cele mai creative și de impact campanii și proiecte din mediul digital românesc, încurajând inovația în construcția și comunicarea brandurilor în mediul online.

București,  mai 2015 – Încep înscrierile pentru cea de-a 4 a ediţie a Premiilor IAB MIXX Awards  2015. Agențiile, advertiserii și publisherii interesați pot înscrie campaniile și proiectele online prin intermediul platformei online www.mixxawards.ro până pe data de 31 Mai. Festivitatea de premiere a etapei naționale a acestei competiții internaționale care recunoaște și răsplătește cele mai bune campanii digitale ale anului va avea loc pe data de 11 iunie, în cadrul conferinței regionale de comunicare digitală ICEEfest. Aceasta ediție a IAB MIXX Awards este sponsorizată in exclusivitate de Piraeus Bank România.

„Mediul digital este trendsetter-ul in inovație și creativitate al ultimilor ani, valori pe care și Piraeus Bank își costruiește strategia de comunicare în 2015.  Prin parteneriatul cu IAB MIXX Awards avem șansa să ajutăm la promovarea unor proiecte care au schimbat peisajul comunicării online din ultimul an, dar și la recunoașterea acelor agenții care au avut inspirația sa le propună și implementeze”,   a declarat Alfred Borcan, Director Marketing-Piraeus Bank România.

Anul acesta structura categoriilor a fost îmbunătățită, prin introducerea a 2 categorii complet noi: una dedicată segmentului de Online Video și una dedicată proiectelor de publishing. De asemenea, denumirile categoriilor au fost revizuite pentru a reflecta mai bine realitatea industriei locale, pentru a fi mai usor de înteles, facilitând astfel atât înscrierea cât și jurizarea campaniilor.

„Unul din modurile prin care putem crește industria este prin promovarea performanței iar IAB MIXX Awards încearcă să selecteze la nivelul întregii industrii, pe fiecare categorie, exemple de  performanță pe care să le recomandăm mai departe. În felul ăsta nu câștigă doar companiile implicate în cele mai bune campanii și proiecte, ci întreaga industrie ”, a declarat Ionuț Oprea, președinte al Asociației IAB România.

Juriul IAB MIXX Awards va stabili câștigătorii pe baza criteriilor stabilite la nivel international , proiectele înscrise în competiție fiind punctate pentru strategie, creativitatea ideii, dar și pentru execuție, implementare și rezultate, atât din punct de vedere al vizibilității, cât și în ceea ce privește eficientizarea bugetului investit.

Câștigătorii premiilor IAB MIXX Awards vor fi recomandati pentru  IAB MIXX Award Europe 2016 și IAB MIXX Awards US, precum si pentru inscrierea in diferite cataloage internationale care promoveaza eficienta si creativitatea mediului digital ( de ex: http://www.iab.net/globalinsightsreport/ ), participarea la această etapă națională oferindu-le astfel șansa recunoașterii pe plan mondial a campaniilor lor digitale pentru care au fost premiați pe plan local.

Premiile IAB MIXX se vor acorda pentru 11 categorii de concurs, după cum urmează:

  • Brand Awareness Campaign (Campanii cu obiectiv principal in cresterea notorietatii unui brand sau a altor atribute de brand; inclusiv campanii menite sa introduca un nou brand, produs sau serviciu pe piata)
  • Best Performance Campaign (Campanii cu obiectiv principal in generarea unui raspuns direct de la utilizatorii de internet, precum promotii, vanzari, conversii, inscrieri, generarea de lead-uri, inclusiv campanii de SEM-search marketing, samd)
  • Most Experimental and Innovative Campaign (Campanii care au utilizat tactici revoluționare sau care s-au remarcat prin execuții neconvenționale)
  • Best Cross-Media Integration (Campanii digitale care au extins experiența utilizatorilor de internet pe mai multe medii de comunicare, online/ offline)
  • Best Native Advertising Campaign/Project (Cea mai buna integrare din punct de vedere vizual/ continut/al valorilor brand-ului sau al mesajelor comunicate, cu unul sau mai multe site-uri si platforme.)
  • Best Mobile Campaign (Campanii care utilizeaza mediul mobil in toate formele lui: aplicații, video adevertising mobil, display pe mobisite-uri, campanii sms, publicitate în aplicații, integrarea mai multor tehnici dedicate mediului mobil și alte dezvoltări caracteristice)
  • Best Rich Media Display (Execuții creative de advertising online, inclusiv bannere în toate formatele existente, in special formate interactive, inovatoare.)
  • Best Social Media Campaign (Campanii care s-au remarcat prin implicarea utilizatorilor într-o experiență interactivă de brand pe platformele sociale locale și internaționale – bloguri, rețele sociale)
  • Best Digital PR Campaign  (Cele mai bune actiuni, activitati si campanii de PR derulate cu ajutorul canalelor, vehiculelor, tacticilor digitale)
  • Best  Video Campaign  (Campanii create pentru a facilita interactiunea consumatorului cu brandul prin intermediul vazului, sunetului si miscarii. Campaniile care folosesc formate standard video IAB si orice reclame care au fost create in principal pentru a valorifica caracteristicile unice ale mediului interactiv video)
  • Best Publishing Project (Proiecte de publishing care s-au remarcat prin originalitate, calitate, inovație).

 

Pe langa cele 11 premii de categorie, cea mai buna campanie digitală a anului va fi recompensată cu distinctia Best Digital MIXX Award. 

Mai multe detalii despre Premiile MIXX Awards din acest an, despre categorii și criterii, dar și despre câștigătorii de anul trecut, aflați de aici: http://www.mixxawards.ro/

Despre IAB MIXX Awards

IAB MIXX AWARDS Romania se desfasoara sub licenta si standardele stabilite IAB US. Competitii similare au loc in mai multe tari ale lumii, printre care Belgia, Turcia, Polonia, Italia sau Spania.

Ceremonia IAB MIXX AWARDS United States va avea loc anul acesta in Octombrie la New York iar cea Europeana, pe 21 mai la Berlin in cadrul Interact.

 

Despre IAB Romania

IAB Romania este asociația industriei de marketing și publicitate online din Romania, membru al rețelei IAB Europe (www.iabeurope.eu). Fondată în 2006, reunește în prezent agenții de publicitate, regii de media, publisheri autohtoni și companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate online.

Este o asociație profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică și autonomă, care își propune să protejeze si să promoveze interesele profesionale și investițiile realizate pe piața de publicitate online din România pentru a susține dezvoltarea acestui mediu și pentru a facilita accesul la rescurse pentru cei care activează în acest domeniu. În plus, IAB România își propune să elaboreze standarde ale industriei de publicitate online și să creeze cadrul pentru autoreglementare.

Pentru detalii privind modul de organizare și funcționare al IAB Romania puteți consulta Statutul Asociatiei IAB Romania (01.07.2011).