< inapoi la Evenimente

The Cookie Challenge – despre publicitatea online comportamentala

303298_274597869285375_104343422977488_631880_1046498051_n

Peste 50 de reprezentanti ai industriei de publicitate online locale au participat astazi la The Cookie Chalenge: Bune practici si reglementari privind publicitatea online targetata comportamental (Online Behavioural Advertising). Evenimentul a fost organizat de IAB Romania si sustinut de UAPR.

 

Scopul prinicipal al evenimentului a vizat cresterea notorietatii privind legislatia in vigoare, dar si avantajele folosirii publicitatii online targetate comportamental. Au tinut prezentari Dominic Lyle (Director General EACA), Ionel Naftanaila ( OBA Project Manager IAB Europe), Alin Popescu (Managing Director AvocatNet) si Marius Sutu (Project Manager Behavia).

 

Dominic Lyle a discutat despre noul model de auto-reglementare si cele mai bune modalitati de actiune in OBA, Ionut Naftanaila s-a concentrat pe planul general, implementare si instrumente de implementare a legii. Marius Sutu a vorbit despre planificarea unei campanii OBA (crearea unui brief,audienta, site-uri web, beneficii penru clienti), iar Alin Popescu a punctat cateva review-uri ale legilor, oferind sfaturi si studii de caz.

 

“Demersurile de auto-reglementare incepute si sustinute de IAB Europe si alte asociatii Europene au nevoie de sustinere si la nivel local. Trebuie sa intelegem, ca industrie, ca este de datoria noastra sa ne informam in legatura cu initiativele legislative si sa oferim la randul nostru informatii legate de piata locala. De aceea am organizat si vom organiza in continuare evenimente in care ne propunem sa ajutam industria sa constientizeze importanta actiunilor de autoreglementare si efectele unei legislatii care ar putea fi adoptate fara existenta autoreglementarii. The Cookie Challenge a fost primul eveniment de acest gen, dar mai avem in plan intalniri, mese rotunde si dezbateri cu autoritatile, asociatii si cu jucatorii din industria de publicitate online in ansamblu” a declarat Ioana Anescu, Director Executiv IAB Romania.

 

Cadrul de reglementare OBA Framework este un document cadru elaborat la nivelul industriei de publicitate online din Europa prin colaborarea si efortul comun a mai multor asociati din domeniu. Documentul prezinta o serie de bune practici din domeniu si stabileste anumite principii pentru a creste transparenta si optiunile utilizatorilor web din cadrul UE / SEE, principii care sunt obligatorii petru companii si asociatii.

 

Asociatiile care au colaborat la prezentul cadru sustin promovarea acestuia in intreaga piata de publicitate. Principiile incluse in acest document vizeaza aplicarea de standarde accesibile pentru colectarea de date online si pentru a facilita furnizarea de publicitate pe baza preferintelor sau intereselor utilizatorilor web.

 

“Vrem sa demonstram ca industria se poate auto-reglementa. Industria de online a devenit puternica si poate sa actioneze ca un bloc. In acest moment framework-ul este sustinut de 110 companii care activeaza si in online”, a afirmat Ionel Naftanaila, OBA Project Manager IAB Europe.

 

Potrivit acestuia, legislatia in vigoare se adreseaza operatorilor de site-uri web, organizatiilor de publicitate, agentiilor si companiilor care aduna informatii totale sau substantiale din URL-uri (third parties), din tarile Uniunii Europene, Norvegia, Islanda, Liechtenstein si Elvetia.

 

“Principalele obligatii constau in explicarea catre utilizator a ceea ce se intampla exact acest tip de publicitate.  De asemenea, trebuie sa ii dam acestuia posibilitatea sa aleaga daca vrea sau nu publicitate targetata comportamental”, a mai explicat Ionel Naftanaila.

 

Principalele prevederi ale actualului framework sunt:

  • Nu se vor crea segmente comportamentale pentru copii
  • Datele precum orientarea sexuala, apartanenta politica, etc necesita consimtamantului clar al consumatorului
  • Advertiserii si agentiile se comporta ca publisheri sau third party

 

De asemenea, companiile care urmaresc intregul acces al utilizatorului (ex. Toolbar) sau companiile care sunt si se comporta ca ISP trebuie sa isi informeze utilizatorul si sa obtina acordul acestuia a priori explicit.

 

“Targetarea comportamentala are rezultate mai bune decat publicitatea side-by-side. De asemenea, se obtine un brand attitude mai bun, un reach mai mare (pentru ca sunt culese pepite nuggets din fiecare site, fiind culeasa doar audienta) si un waste mai mic”, a declarat Marius Sutu, Project Manager Behavia, utilizator al furnizorului de profile nugg.ad.

 

Penru aplicarea mai usoara a OBA Framework, EDDA a lansat un website pan-european disponibil acum si in limba romana (http://youronlinechoices.com/ro). Portalul ofera informatii complete legate de publicitatea targetata comportamental, cookie-ri si ofera utilizatorilor optiuni multiple de management al preferintelor privind publicitatea targetata comportamental.

Extra info

 

Vorbitori:

 

Dominic Lyle – Director  General EACA

Dominic Lyle este director general EACA  (European Association of Communications Agencies), care  reprezinta interesele agentiilor de comunicare din Europa. Ocupa acesta functie din mai 2002 si are in spate o vechime de 25 in industria de comunicare. Dominic este in mod regulat vorbitor  la evenimentele industriei cum ar fi National Advertising Festivals, sau International Awards, incluzand Golden Rose din Montreux, Golden Drum si Rainbow Marble.  EACA organizeza anual Euro Effies Awards premiind eficienta in publicitate.

 

Ionel Naftanaila – OBA Project Manager la IAB Europe

Ionel are o vasta experienta manageriala si tehnica privind publicitatea targetata comportamental si in domeniul ad serving-ului, alaturi de un fundal academic – predand management in IT si project management la Academia de Studii Economice, Bucuresti si in cadrul programului MBA Romano- Canadian.  Detine o diploma de doctorat, terminand studiile la HEC Montreal, Canada si la Academia de Studii Economice Bucuresti.

Prezentarea sa se va axa pe programul de autoreglementare OBA, si, alaturi de descrierea generala a documentului va sublinia beneficiile programului, obligatiile semnatarilor, exemple si bunele practici din cele mai importante piete europene, precum si actiuni concrete din industriile locale legate de implementarea sistemului.

Email: training@iabeurope.eu

 

Alin Popescu – Managing Director AvocatNet

Alin este avocat specializat in drept informatic. A inceput consultanta dedicata companiilor cu prezenta in internet in urma cu 8 ani, timp in care a lucrat cu majoritatea jucatorilor importanti din piata romaneasca de internet. Este implicat activ in industria de internet din Romania si detine calitatea de Managing Partner al LegalNET SRL, compania care administreaza cea mai mare retea juridica online din Romania, intre care si portalul Avocatnet.ro. In cadrul seminarului “The Cookie Challenge” va vorbi despre legislatia romaneasca si cum se adreseaza ea publicitatii online targetate comportamental. Linked In http://www.linkedin.com/in/alinpopescu

                               

Marius Sutu – Project Manager Behavia (in cadrul ARBO Interactive)

Marius Sutu este orientat pe dezvoltarea de strategii de comunicare eficienta cu clientul, bazata pe aspecte comportamentale, atat online cat si offline. In domeniul acest lucru este sinonim cu targetarea comportamentala predictiva.Filosofia lui este ca orice resurse, umane sau tehnologice, care imbunatatesc comunicarea cu clientul sunt binevenite! Mai multe despre Marius puteti afla via Linked In: http://www.linkedin.com/pub/marius-sutu/4/41/8b2

 

Despre Asociatia IAB Romania:

 

Asociatia IAB Romania (www.iab-romania.ro) a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni. Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare.
Asociatia IAB Romania este membru al asociatiei IAB Europe (www.iabeurope.eu ), participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.

 

Despre UAPR:

 

Uniunea Agenţiilor de Publicitate din Romania (UAPR)  este o organizatie profesionala fondata in anul 2000, care urmareste apararea intereselor agentiilor de publicitate, dezvoltarea si profesionalizarea industriei de advertising si ridicarea standardelor profesionale. In acest sens, UAPR reuneste cele mai importante agentii de publicitate si de media de pe piata autohtona de advertising. Mai mult, am initiat si sustinut pana in acest moment o serie de proiecte precum Effie Awards, Salary Survey si AdMarket.

Scopul UAPR este de a creste transparenta si standardele industriei instruind si atragand oameni noi, de a mari capacitatea de auto-reglementare a industriei si de a pune Romania pe harta internationala prin deschiderea catre colaborari cu alte tari.