< inapoi la Stiri

Fascinatia reclamelor online – Studiu GFK

ID-10080952

Bucureşti, 21 ianuarie 2014 – Aproape de fiecare dată când accesăm o pagină de Internet ni se deschid în acelaşi timp pe monitor şi câteva bannere online. Plăcute sau agasante, care informează, distrează sau influenţează, reclamele online au cu siguranţă o calitate: nu ne lasă indiferenţi. Pentru a înţelege mai bine părerea românilor despre reclamele de pe Internet, GfK România a realizat un studiu – cum altfel decât online.Concluziile evidenţiază impactul mare pe care îl are publicitatea în mediile virtuale asupra noastră. Marea majoritate, mai precis 8 din 10 români cu acces la Internet, observă aceste reclame, chiar dacă nu dau click pe ele. Mai mult, 28% dintre cei chestionaţi spun că, deşi nu le deschid, sunt influenţaţi de mesajul transmis de ele.

Aproape trei sferturi (73%) cred că sunt prea multe reclame în spaţiul virtual, iar 58% le consideră sâcâietoare. Cu toate acestea, un sfert dintre cei chestionaţi declară că le plac reclamele, iar 15% chiar că au încredere în mesajele promovate prin intermediul lor.

Companiile considerate cele mai potrivite să comunice online prin reclame de către mai bine de 70% dintre respondenţi provin din domenii precum turism şi vacanţe, divertisment, retail şi electronice sau electrocasnice. La polul opus, produsele pentru bebeluşi, băuturile alcoolice şi nealcoolice, suplimentele nutritive, mâncarea şi accesoriile pentru animale de companie sau partidele politice se numără printre cele mai puţin potrivite pentru acest gen de promovare (cu procente de sub 30%).

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 54 ani.

Mai multe detalii la: Raluca Bob – PR Specialist – raluca.bob@gfk.com

GfK România
Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de aproape 12,5 milioane euro în 2012. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Experiences şi Consumer Choices.
Sectorul Consumer Experiences este specializat în probleme de marketing operaţional şi strategic în practic toate industriile şi pieţele.