< inapoi la Stiri

MEDIASCOPE: Romanii, pe locul 2 in EU dupa timpul petrecut online

Mediascope 8 ropmanii site

Conform celui mai recent buletin Mediascope*, romanii sunt pe locul al doilea in topul tarilor care petrec cel mai mult timp online, cu o medie de 18.6 ore petrecute saptamanal pe Internet. Pe primul loc se claseaza ucrainienii, cu 20 de ore petrecute online pe saptamana. Romanii sunt urmati in top de turci, cu o medie de 18.3 petrecute pe Internet saptamanal.

La nivelul activitatilor desfasurate online, romanii sunt si printre cei care folosesc cel mai mult mesageria instant. Ei folosesc servicii de mesagerie instant cu 60% mai mult pentru a comunica online decat media europeana a utilizatorilor de Internet. E-mailul este folosit de aproximativ intreaga populatie de origine ceha cu acces la Internet, iar retelele sociale profesionale sunt utilizate de mai mult de 90% dintre portughezi.
In ceea ce priveste clasamentul celor mai activi europeni in mediul online, danezii fac recenzii si dau feedback dupa utilizarea anumitor produse si servicii de doua ori mai mult decat media inregistrata la nivelul intregii Europe. Grecii sunt cei care folosesc cel mai mult blogurile – ei scriu pe blog de doua ori mai mult decat media europeana. Bulgarii fac cele mai multe apeluri telefonice online, utilizand servicii cum ar fi Skype-ul, cu 89% mai mult decat utilizatorul mediu european.
Generatia de 55+ ani este din ce in ce mai activa pe Internet. 36% dintre europenii cu varste de peste 55 de ani navigheaza pe Internet si petrec aproximativ 10.4 ore pe saptamana online. 84% dintre acestia fac cumparaturi online zilnic, iar 79% folosesc e-mailul in fiecare zi. Cei mai multi dintre utilizatorii europeni de 55+ ani conectati la Internet viziteaza preponderent site-uri de stiri (77%) si se uita la televizor online (34%).
In ceea ce priveste navigarea pe Internet de pe mobil, aceasta a crescut cu 42% fata de 2010 la nivel european. In prezent, 68% dintre europeni detin un mobil cu acces la Internet, dintre care 44% folosesc un smartphone. In Marea Britanie, 6 din 10 englezi sunt posesori de smartphone. Varsta a 60% dintre detinatorii europeni de smartphone este de sub 35 de ani.
50.9% dintre europenii cu acces la Internet folosesc o tableta pentru a sta online si petrec, in medie, 9.3 ore pe saptamana conectati la Internet de pe tableta. Europenii care petrec cel mai mult timp online de pe tableta sunt norvegienii (26%), urmati indeaproape de britanici (25%).
Timpul petrecut online de catre europenii cu acces la Internet a crescut cu 15% din 2010, situandu-se in prezent la o valoare de 14.8 ore pe saptamana. Timpul petrecut pe Internet este in continuare devansat de cel petrecut in fata televizorului – 16.8 ore saptamanal.
La nivel european, exista 426.9 milioane de utilizatori de Internet, ceea ce reprezinta 65% din totalul populatiei europene. Numarul acestora a crescut cu 19% fata de anul 2010.
Pentru mai mult detalii, va rugam sa ne contactati:

Ioana Anescu, 0722.511.602                                         Alexandra Enachescu, 0751.041.379
Director Executiv IAB Romania                              PR Executive MakeSense PR
comunicare@iab-romania.ro                                     alexandra@makesense.ro

Despre IAB Europe  (www.iabeurope.eu)
IAB Europe este o federatie a IAB-urilor nationale si o asociatie de afaceri din toata Europa. Scopul sau este sa promoveze cresterea pietelor de maketing interactiv din Europa prin evenimente, parteneriate si comunicare, sa protejeze interesele industriei printr-un program activ de public affairs si sa demonstreze valoarea pietei prin cercetari si educare. Sustinuta de cele mai mari grupuri media, agentii, portaluri, furnizori de tehnologie si servicii, vocea sa reprezinta interesul a peste 5500 de membri, 29 de asociatii nationale si peste 90% din veniturile din publicitatea digitala din lume.  Tarile membre sunt: Austria, Belgia, Bulgaria, Croatia,  Republica Ceha, Danemarca, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Maceonia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Romania, Rusia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Turcia, Ucraina si UK. Printre companiile membre se numara: Adconion Media Group, Adobe, ADTECH, Alcatel-Lucent, AOL Advertising Europe, AudienceScience, BBC, CNN, comScore Europe, CPX Interactive, Criteo, eBay International Advertising, Ernst & Young, Expedia Inc, Fox Interactive Media, Gemius, Goldbach Media Group, Google, GroupM, Hi-media, InSites Consulting, Koan, Microsoft Europe, Millward Brown, MTV Networks International, Netlog, News Corporation, nugg.ad, Nielsen Online, Orange Advertising Network, Prisa, Publicitas Europe, Sanoma Digital, Selligent, Specific Media, Tradedoubler, Truvo, United Internet Media, ValueClick, White & Case, Yahoo! si Zanox.

 

*Photo credits: www.freedigitalphotos.net