< inapoi la Stiri

ROADS: 46,6 mil lei – piata de publicitate online in S1 2012

ID-10021648

Conform celei mai recente editii a raportului ROADS comunicate astazi in cadrul IAB Forum, piata romaneasca de publicitate online a inregistrat pe primul semestru al anului 2012 o crestere de 7% fata de perioada similara a anului 2011, atingand valoarea de 46,6 mil lei (aprox 10,2 mil Eur).

Sectorul Telecom  a dominat ca valoare investitiile in publicitate online in acest prim semestru, potrivit studiului realizat de PwC Romania si IAB Romania. Sectoarele Auto si Financiar urmeaza , la distanta considerabila, pe locurile 2 si 3 in clasament.

In ceea ce priveste tipul preferat de publicitate online, formatele Embed continua sa detina suprematia fiind urmate de formatele interuptive si continutul sponsorizat.

„In ciuda contextului dificil de pe piata media din Romania, unde vedem in continuare inchideri de publicatii si restructurari de trusturi de presa, segmentul  publicitatii online a inregistrat o crestere comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut si exista toate premisele ca veniturile din publicitatea online in 2012 sa atinga un nou record istoric. Pe de alta parte, este clar ca jucatorii din domeniu trebuie sa gaseasca noi forme de monetizare a continutului online, iar marii publisheri trebuie sa caute sa aduca la un numitor comun costurile publicitatii in formatele traditionale si cele ale publicitătii online”, a declarat Ruxandra Bandila, Director Marketing si Dezvoltare PwC Romania.

Numarul de companii care raporteaza pentru ROADS a ramas constant anul acesta – aceleasi 22 de companii au contribuit la evaluarea pietei de publicitate online din punct de vedere valoric.

Studiul derulat de IAB Romania si PwC structureaza investitiile in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii. Studiul ROADS monitorizeaza veniturile nete incasate de catre publisherii care vand direct propriul inventory sau de catre regiile care vand in numele publisherilor, conform facturilor eliberate clientilor. Toate veniturile raportate sunt nete, fara TVA.

Raportul complet al studiului “Romanian Online Advertising Study” pe primul semestru din 2012 cuprinde tabele si grafice detaliate pentru fiecare din cele trei directii de analiza si principalele corelari intre acestea si ofera o imagine completa a pietei de publicitate pe internet in ultimii patru ani si jumatate. Este un instrument important pentru agentii si publisheri care vor sa demonstreze cu cifre oficiale importanta mediului online. De asemenea, este un argument folosit pe plan international pentru a demonstra potentialul pietei online din Romania.

Acest raport complet este disponibil gratuit membrilor Asociatiei IAB Romania, impreuna cu raportul similar la nivel european realizat de IAB Europe, asociatia europeana in care IAB Romania este membru fondator. Companiile care nu sunt inca membre vor putea achizitiona acest raport si sunt invitate sa contacteze IAB Romania pentru aceasta.

Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania si PwC va demara culegerea de date la inceputul anului 2013. Studiul va fi publicat in continuare semestrial, prezentand rezultatele din semestrul anterior, furnizand astfel de doua ori pe an cifre actualizate privind evolutia pietei de publicitate online in Romania.

 

Pentru alte informatii despre “Romanian Online Advertising Study”(ROADS) si despre activitatea IAB Romania, va invitam sa ne contactati:

Ioana Anescu, 0722.511.602

Director Executiv Asociatia IAB Romania

Ioana.anescu at iab-romania.ro