< inapoi la Stiri

Unzipped – informarea utilizatorilor despre publicitatea comportamentala

unzipped mic

Bruxelles, 13 Iunie 2013:  Asociaţia Europeană de Publicitate Digitală Interactivă (EDAA) a lansat în Marea Britanie prima etapă a campaniei de awareness “Unzipped” privind publicitatea targetată comportamental (OBA). Acestă campanie are ca obiectiv informarea şi educarea  europenilor în legătură cu utilizarea cookie-urilor în publicitatea online. „Unzipped”, finanţată şi coordonată de EDAA cu sprijinul IAB Europe şi a membrilor săi locali, urmăreşte informarea şi direcţionarea europenilor către platforma www.youronlinechoices.eu. Pe acest site, utilizatorii de Internet pot afla, într-un limbaj accesibil, informaţii despre rolul şi funcţionalitatea cookie-urilor în publicitatea online, despre cum este aceasta tehnologie folosită pentru a sprijini site-urile şi serviciile din mediul digital şi despre cum îşi pot proteja confidentialitatea datelor in mediul online . Campania este semnalată prin simbolul vizual OBA, care se regăseşte în reclame online, şi care direcţionează, de asemenea, către această platformă.

Prin intermediul „Unzipped”, consumatorii vor înţelege mai bine publicitatea online şi vor afla care sunt mijloacele prin care pot depune plângeri împotriva abuzurilor publicitare. Mecanismele de procesare a plângerilor vor fi puse la dispoziţie de fiecare organizaţie naţională responsabilă cu autoreglementarea publicităţii –   pe plan national, asociaţia IAB România.

“Suntem foarte entuziasmaţi de startul campaniei europene, care a fost lansată în Marea Britanie. Aceasta va asigura o modalitate directă şi atrăgătoare din punct de vedere vizual pentru consumatori, pentru a-i implica folosind simbolul vizual OBA şi a intra în contact cu valorile Programului European de Autoreglementare: mai multă transparenţă, libertatea de a alege şi mai mult control pentru utilizatorii europeni de Internet”, a declarat Oliver Gray, Directorul General al EDAA.

“Lansarea e rezultatul unui efort deosebit venind din partea tuturor sectoarelor ecosistemului european de publicitate online, efort care a implicat asociaţii reprezentative atât la nivelul Uniunii Europene, cât şi la nivel naţional, alături de implicarea directă a companiilor care au asigurat cantităţi substanţiale de resurse pentru a face ca acestă campanie să aibă un reach semnificant în Europa”, a remarcat Dominic Lyle, Director General EACA, care, alături de Jon Chase de la Velvet Rock Communications, a sprijinit coordonarea campaniei pentru EDAA.

Campania a fost lansată pe 13 iunie în Marea Britanie şi va fi iniţiată curând în Germania şi în Irlanda, urmând să fie extinsă în pieţele UE şi EEA începând cu septembrie 2013. Această campanie este implementată de Mediacom Beyond Advertising şi se bazează pe un concept dezvoltat de o echipă de studenţi de la KH Leuven, Belgia, finalişti în competiţia universitară demarată de EACA (Asociaţia Europeană a Agenţiilor de Comunicare). „Unzipped” face parte dintr-un program european de autoreglementare extins pe tema publicităţii targetate comportamental, iniţiat de o coaliţie formată din reprezentanţi ai sectorului de publicitate, media şi marketing.

CONTACT MEDIA
Pentru mai multe informaţii, contactaţi:  info@edaa.eu
Tel: +32 (0)2 513 7806

Despre EDAA

Asociaţia Europeană de Publicitate Digitală Interactivă este o organizaţie non-profit, cu sediul în Bruxelles, care este responsabilă pentru decretarea aspectelor cheie ale iniţiativelor de autoreglementare pentru publicitatea comportamentală online (OBA) în Europa. EDAA se prezintă în mod principal ca fiind organul central de licenţă pentru simbolul OBA şi asigură mijloacele tehnice pentru ca europenii să îşi exercite controlul şi să solicite transparenţă în publicitatea targetată comportamental (OBA) prin platforma online pentru consumatori yourchoices.eu. EDAA este condusă de organizaţii la nivel european care promovează standardele OBA în Europa, având ca obiectiv asigurarea unei abordări coerente la nivel european.
Mai multe informaţii pot fi accesate la www.edaa.eu.
DESPRE OBA

Publicitatea targetată comportamental (OBA), numită şi publicitate bazată pe interese, este practica de plasare de publicitate relevantă pentru utilizatorii de internet, pe baza intereselor deduse din căutările online anterioare, pe parcursul unei perioade extinse de timp şi folosind mai multe domenii web.

EDUCAŢIA PRIVIND OBA ÎN EUROPA

Simbolul OBA este un mijloc prin care utilizatorii de Internet pot identifica locurile în care publicitatea targetată comportamental este practicată într-un mod clar şi contextual. Simbolul face legătura între consumatori şi o platformă pan-europeană  www.youronlinechoices.eu, care are scopul de a informa şi a educa utilizatorii europeni de Internet în privinţa modului în care funcţionează publicitatea targetată comportamental. Lansarea campaniei a presupus şi modernizarea website-ului.
DESPRE PRINCIPIILE EUROPENE PENTRU PUBLICITATEA COMPORTAMENTALĂ ONLINE (OBA)

Principiile de autoreglementare pentru publicitatea comportamentală online au fost dezvoltate prin eforturile mai multor industrii la nivel european, alături de Recomandarea de Best Practice pentru constituirea OBA emisă de EASA (Asociaţia Europeana a Standardelor în Publicitate) care consolidează Framework-ul OBA conceput de IAB Europe.

Un rol esenţial privind conformitatea cu aceste principii este jucat de Organizaţiile naţionale de Autoreglementare şi birourile IAB. Mai multe informaţii, inclusiv detalii de contact pentru organizaţiile de autoreglementare, pot fi găsite pe website-ul EASA: www.easa-alliance.org.