< inapoi la Stiri

Utilizarea internetului în România, +8% în doi ani

family computer

Bucureşti, 24 ianuarie 2013GfK România a realizat un studiu despre obiceiurile de utilizare a internetului în România de-a lungul a doi ani – 2010 şi 2012. Rezultatele arată că incidenţa în rândul persoanelor cu vârsta de peste 15 ani a fost de 48.7% în 2012, în creştere cu 8.4% faţă de anul 2010.Procentul femeilor care utilizează internetul cunoaşte o creştere mai mare decât cel al bărbaţilor. În 2012, aproximativ 50% dintre bărbaţi şi puţin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numărul bărbaţilor a crescut cu 7.7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%.

Şi mediul rural înregistrează o dinamică bună, cu o creştere mai mare în 2012 faţă de 2010 – cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal de comunicare anul trecut, atingând 33% din populaţia rurală. În ceea ce priveşte mediul urban, 61% dintre orăşeni au utilizat internetul în 2012, în creştere cu 6.7% faţă de 2010. Cea mai mare penetrare este în Bucureşti, unde 68% dintre persoanele cu vârsta de peste 15 ani accesează acest mediu.

Internetul este foarte agreat de tineri. Aproximativ 83% dintre persoanele cu vârsta între 15-24 ani îl folosesc, 71% dintre cei între 25 şi 34 ani şi 62% dintre cei între 35 şi 44 ani. Este interesant de semnalat faptul că cel mai mult utilizarea internetului a crescut în rândul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu 2010). O creştere semnificativă, de aproximativ 8%, se remarcă şi pentru intervalul de vârstă 45-54 ani.

Atunci când se referă la educaţie, studiul arată că 89% dintre persoanele cu educaţie superioară şi 52% dintre persoanele cu educaţie medie sunt utilizatoare de internet.

Traian Năstase, Online Project Manager GfK România: „Apariţia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care înainte erau reticenţi faţă de acest mediu de comunicare sunt doar câţiva factori care susţin creşterea accelerată a utilizării internetului. Internauţii deja nu mai reprezintă un target de nişă. Multe companii îşi regândesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital.”

GfK România este institutul de cercetare de piaţă cu cea mai completă ofertă de cercetare în mediul online, oferind un panel online de respondenţi pentru studii cantitative cu peste 40.000 de membri, soluţii de studiere a site-urilor internet, a comunicării în social media (webmining), efectelor publicităţii online şi cross media pe bază de cookie, paneluri şi comunităţi de cercetare dedicate, soluţii de digital qualitative research.

Datele prezentate fac parte din GfK România Omnibus şi au fost culese pe tot parcursul anilor 2010 şi 2012, find reprezentative la nivel naţional pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, marjă de eroare +/- 0.7%

Despre GfK România
Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este, de peste 10 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de aproape 11 milioane euro în 2011. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices şi Consumer Experiences.

În sectorul Consumer Choices adunăm continuu informaţii despre vânzarile din retail a bunurilor de consum tehnologice şi date despre consumul media.

Sectorul Consumer Experiences este specializat în probleme de marketing operaţional şi strategic în practic toate industriile şi pieţele.
Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă din lume, cu peste 11.000 de experţi care se dedică zi de zi descoperirii de noi perspective asupra modului în care oamenii trăiesc, gândesc şi cumpără, în peste 100 de ţări.

Persoană de contact: Raluca Bob, PR Specialist GfK România; E-mail: raluca.bob@gfk.com

*Image courtesy of Ambro / FreeDigitalPhotos.net