Astazi, 15 iulie 2010, ia startul cea de a 5-a editie a Galei Premiilor eCommerce (GPeC). Magazinele online se pot inscrie in competitie pana pe 12 august, participand astfel la “cea mai dura editie de pana acum”, potrivit spuselor organizatorilor.

Comerciantii care acced la titlul de “Magazinul Anului” sau “Cel mai bun start-up”, se pot inscrie la editia aniversara de 5 ani a Galei Premiilor eCommerce (GPeC) pana pe 12 august 2010. Totusi, nu orice magazin va fi acceptat in competitie, ci doar magazinele care intrunesc criteriile de preselectie – “mai stricte ca in alti ani”, dupa cum afirma Andrei Radu, directorul Link 2 eCommerce si organizatorul Galei.

“Comparativ cu editiile precedente, am introdus noi filtre in preselectie cum ar fi respectarea Legii Contractelor la Distanta sau functionarea fara erori a fluxului de comanda, acestea pe langa regulile de baza de tip: nu face spam, nu face concurenta neloiala, ofera informatiile de contact si despre procesul de tranzactionare etc. – bune practici pe care ar trebui sa le respecte orice magazin online”, spune Radu.

Magazinele acceptate in competitie vor fi analizate prin prisma a 80 de criterii de jurizare care au fost regandite de organizatorii GPeC in asa fel incat respectarea lor sa conduca la optimizarea conversiilor. “Criteriile de jurizare GPeC au fost intotdeauna apreciate in piata, spunandu-se despre ele ca sunt constituite ca un adevarat ghid despre cum sa iti faci un magazin online de succes. Nu ne dezmintim – din contra, daca pana acum aveam criterii dure, in 2010 au devenit draconice”, spune Andrei Radu. “Mai mult decat atat, am gandit criteriile de jurizare impreuna cu specialistii din piata, astfel incat sa punctam elementele esentiale care contribuie la succesul unui magazin online si la optimizarea conversiilor – mai ales acum, in plin an de criza”, continua Radu.

Pe langa cele 80 de criterii de jurizare, comerciantii vor fi analizati si de un juriu paralel compus din consumatori obisnuiti, care vor testa procesul de cumparare si uzabilitatea magazinelor cu ajutorul unei tehnologii revolutionare: “eye-tracking”. “Este o premiera la GPeC, o noutate absoluta in Romania. Pentru prima oara, testam uzabilitatea magazinelor cu dispozitive eye-tracking care monitorizeaza privirea utilizatorilor, punctul exact in care se uita, zonele pe care ochiul le ignora, durata de contemplare si ordinea traseului privirii cand utilizatorului i se da un task”, afirma Andrei Radu. “Echipamentele si metodologia de testare sunt puse la dispozitie de prestigioasa firma de cercetare de piata IRSOP, aceasta ocupandu-se impreuna cu SiteAudit si de evaluarea testerilor. Din punctul nostru de vedere, este o experienta pe care niuciun magazin nu trebuie sa o rateze pentru ca, pur si simplu, ai ocazia sa te pui in pielea clientului obisnuit, sa vezi prin ochii lui si, astfel, sa stii cum iti restructurezi site-ul acolo unde este cazul”, conchide Radu.

Toate magazinele participante la GPeC 2010 vor primi rapoartele de jurizare continand punctajele acordate de juriu pentru fiecare din cele 80 de criterii, cat si fisa de evaluare rezultata in urma testarii uzabilitatii. In plus, ca noutate, fiecare grupa majora de criterii va contine si observatiile juriului in asa fel incat participantii sa cunoasca exact unde stau bine si unde mai au de lucrat pentru optimizarea afacerii.

De asemenea, magazinele care intrunesc criteriile de preselectie vor fi certificate de organizatori, primind butonul “Magazin de Incredere atestat GPeC” – marca avand scopul de a promova comerciantii seriosi, care au o conduita de business curata si, astfel, de a creste increderea consumatorilor obisnuiti in cumparaturile online.

Nu in ultimul rand, la Gala Premiilor eCommerce 2010 vin, in exclusivitate, speakeri internationali. Bryan Eisenberg, un adevarat Guru in marketing online si optimizarea conversiilor, si-a confirmat prezenta in Romania doar la GPeC, sustinand o prezentare extrem de interesanta pentru oricine care activeaza in domeniu: “21 Secrets of Top Converting Websites”.

“Avem multe… foarte multe noutati pentru editia 2010 a Galei. Am pus in practica feedback-ul primit de la participanti si ne-am folosit experienta acumulata in ultimii 5 ani pentru a aduce pietei un eveniment de care sigur isi vor aminti”, afirma Andrei Radu. “Le multumim tuturor celor care ne sprijina in acest demers, tuturor celor care ne-au oferit sugestii si, mai ales, celor care ne-au criticat. Gala Premiilor eCommerce este rezultatul lor, iar cu ocazia implinirii a 5 ani de existenta, le dorim un sincer “la multi ani alaturi de GPeC!” si ii asteptam sa dam Cezarului ce-i al Cezarului pentru a 5-a oara”, conchide Radu.

Asadar, magazinele online pregatite sa participe intr-o competitie obiectiva, se pot inscrie la GPeC incepand de astazi pana pe 12 august 2010. Pentru mai multe informatii, puteti consulta website-ul evenimentului la www.gpec.ro

Gala Premiilor eCommerce, powered by Orange Romania, se va desfasura la inceputul lunii septembrie 2010.

Eveniment sustinut de: Fundatia Post-Privatizare, IBM, FAN Courier, ePayment, UIS, IRSOP
Parteneri media: Elevate, IAB Romania, ARBOinteractive, Digital4, 2Parale, SmartBuy, ZeList, Wall-Street.