Londra/Bucuresti 28 Februarie 2012:  Romania intra din acest an in studiul Mediascope Europe. IAB Europe (The Interactive Advertising Bureau)  anunta astazi extinderea studiului Mediascope (cel mai important studiu al industriei de comunicare, privind consumul de media la nivel European) in 13 noi piete incluzand Austria, Bulgaria, Croatia, Finlanda, Grecia, Ungaria, Irlanda, Republica Ceha, Romania, Serbia, Slovacia, Slovenia si Ucraina in plus fata de cele 15 din editiile anterioare – Belgia, Danemarca, Elvetia, Franta, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Rusia, Spania, Suedia, Turcia si Marea Britanie. Cercetarea urmareste sa scoata in evidenta modul diferit in care evolueaza obiceiurile de consum media ale consumatorilor europeni si sa sublinia asemanarile si deosebirile dintre tari si regiuni.
Mediascope Europe este unic prin modul de identificare a schimbarilor survenite in obiceiurile populatiei in ceea ce priveste consumul de TV, online, radio, mobile, ziare si reviste si prin modul de a analiza in profunzime obiceiurile de consum in mediul digital si in ceea ce priveste comertul electronic – toate acestea in cadrul multiplelor piete europene unde se desfasoara studiul. Mediascope include tendinta de multi-tasking in consumul de media si evolutia mediului online aflat in plina dezvoltare, inclusiv utilizarea internetului pe mobile, tablete si prin intermediul consolelor de jocuri. Consumul video, utilizarea social media si comertul electronic sunt investigate in profunzime pentru a reda un portret  complet al consumatorului interactiv.  Metodologia de realizare a cercetarii include un studiu Omnibus si cercetare online si va fi folosita in toate tarile mentionate, totalizand peste 50.000 de interviuri. Studiul Mediascope Europe este recunoscut pe scara larga ca standardul industriei in ceea ce priveste cercetarea in randul consumatorilor europeni si include date istorice incepand cu anul 2003.

IAB Europe intentioneaza sa puna la dispozitie rezultatele Mediascope Europe  prin intermediul unor multiple instrumente de planificare, permitand utilizatorilor sa manipuleze datele pe tara, demografice sau per utilizator de media. Primul instrument care va fi disponibil este Nielsen IMS Clear Decisions™ printr-un abonament la IAB Europe. Accesul la date, complexitatea lor si numarul de tari disponibile difera in functie de nivelul ales al abonamentului.

Alison Fennah, Vice Presedinte pe Marketing si Cercetare al IAB Europe declara: “Mediascope Europe este cel mai la indemana si usor de utilizat studiu privind consumul de media, acoperind unversul variat reprezentat de pietele Europene. Prin aceasta extindere in noi tari devine un standard si un punct de referinta pentru reteaua IAB Europe si va fi cautat, studiat si analizat in profunzime de marketeri si companii  pentru a intelege ultimele tendinte media, pentru a se informa si a contura mai bine strategiile de comunicare si marketing”.

„In urma cu doi ani, cand studiul acoperea doar o parte din tarile Europei, am vazut o parte din rezultatele acestuia si am constientizat importanta si utilitatea lui pentru industrie. Studiul furniza advertiserilor si agentiilor informatii relevante despre dezvoltarea consumului media, scotand in evidenta realitati si tendinte, ca de exemplu, modul in care oamenii foloseau tehnologiile wireless utilizand diverse servicii disponibile online intr-un mod mai avansat, astfel incat pietele mai mici sau emergente, au putut sa afle ce le rezerva viitorul apropiat si sa fie pregatite pentru mult asteptata explozie a mediului online. Era clar, asadar, ca in 2012 Romania nu mai avea voie sa lipseasca de pe harta europeana a Mediascope”, a afirmat Cristi Petriceanu, Presedinte IAB Romania.

La randul ei, Ioana Anescu, Director Executiv IAB Romania., consdera ca este foarte important pentru IAB, in calitatea sa de asociatie a industriei de publicitate online, ca a reusit sa includa si Romania in acest studiu, putand astfel sa livreze membrilor sai si pietei in ansamblu, informatii relevante si utile referitoare la obiceiurile de consum media, relatia dintre consumul de continut TV si actiunile pe Internet, consumul de video online si social media, activitati derulate via internet pe mobil, gradul de interactiune al utilizatorilor cu brandurile, gradul de tehnologizare a gospodariilor, impactul cercetarii online asupra shoppingului offline, etc. “Ne bucuram ca putem prezenta aceste informatii si date atat de necesare pietei printr-un studiu unitar, asa cum nu mai exista in Romania, derulat la standarde Europene. In plus, prin disponibilitatea acestor categorii de informatii nu doar ca ajutam marketerii locali sa recunoasca potentialul mediului online sa isi fundamenteze mai bine strategiile de marketing, insa oferim ocazia si celor din afara tarii sa vada in Romania un mediu propice pentru derularea de campanii de comunicare online”, a mai declarat Ioana Anescu.

In Romania, desfasurarea acestui studiu este posibila datorita sponsorilor: Google Romania, Httpool Online and Mobile Advertising, Initiative Media, Starcom Mediavest Group, Media Investment, P&G, Think Digital, Vodafone

Rezultatele generale la nivel European ale studiului Mediascope Europe vor fi facute publice in cadrul evenimentului Interact 2012, care va avea loc pe 30 si 31 Mai la Barcelona, urmand ca rezultatele locale sa fie prezentate la inceputul lunii iunie in cadrul unui eveniment dedicat organizat de IAB Romania.

La nivel European studiul Mediascope Europe este posibil cu ajutorul sponsorilor:
Mediascope Europe 2012 este sustinut de multe companii de top la nivel European sau local, IAB-uri locale sau alte asociatii ale industriei.

Sponsori Pan-Europeni:

Microsoft Europe, Orange Advertising Network, Yahoo! Europe, BBC Advertising, Adconion Media Group, United Internet Media, AOL Advertising Europe, Viacom International Media Networks

Sponsori locali pe tari:

Austria – IAB Austria; Goldbach, httpool, Laola1.at, Mediacom, Microsoft, Mindshare, Mindtake, ORF, ÖWA, United Internet Media
Belgia: IAB Belgium
Bulgaria – IAB Bulgaria; 3bay.bg, Darik Web, Dir.bg, Economedia, Investor, Mail.BG, MTel, Netinfo, NEG, Thinkdigital
Croatia – INAMA; ad-net, Mastercard, unex MPG, Xclaim
Republica Ceha – Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR)
Danemarca – Foreningen af Danske Interaktive Medier (FDIM)
Finlanda – IAB Finland
Franta – IAB France
Germania – IAB Germany (OVK)
Grecia – IAB Hellas; 24 Media, Atcom Internet & Multimedia, MSN.gr, Reprise Media, Tempo OMD Hellas, Yahoo! Greece
Ungaria – IAB Hungary; Gemius Hungary, Google, Kirowski Isobar, MEC Interaction, OMG Hungary, Origo, Ringier, Sanoma, Schibsted, Thinkdigital
Irlanda    – IAB Ireland; ADTECH
Italia – IAB Italy
Polonia – IAB Polska
Portugalia – Associação Comércio Electrónico e Publicidade Interactiva (ACEPI)
Romania – IAB Romania; Google Romania, Httpool Online and Mobile Advertising, Initiative Media, Leo Burnett, Media Investment, P&G, Think Digital, Vodafone
Rusia – IAB Russia; Google Russia, Video International, Yandex
Serbia – IAB Serbia; Direct Media, Executive Group, Fastbridge, Huge Media, Infostud Group, Kreativa New Formula, Media House, Media S SMVG, nadlanu.com, One Media (ZenithOptimedia), Ringier Axel Springer, sportal.rs
Slovacia – IAB Slovakia
Slovenia – Delo, Futura Group, Goldbach Audience, Google, Grey ljubljana, Httpool, Interactive.agency, Iprom, Media Publikum, Pristop Media, SONCE.NET, Telekom Slovenije d.d., TSmedia, ZenithOptimedia
Spania – IAB Spain
Elvetia – IAB Switzerland
Turcia – Yandex
Ucraine – Google Ukraine, Ukrainian MediaHolding, Yandex
United Kingdom – IAB UK

Studiul este produs cu sprijinul membrilor si non-membrilor IAB Europe si, in cazul non-membrilor, nu implica o alta relatie cu IAB Europe decat aceea de sponsor al Mediascope Europe..

Furnizorii pentru Mediascope Europe:
Principala companie de cerctare implicata in derularea Mediascope Europe inca din 2005 este SPA Future Thinking, cu sediul la Londra. Cercetarea tip omnibus este realizata prin intermediul Amarach, DataCollect, Doxa, Epinion, Focus Bari, FOM, Gallup, GfK, I’m Research, IMAS International, Ipsos, ISOPUBLIC, Mediaresearch, Prizma, Romir, Simple Logica, TNS si Yontem; cercetarea online inclusa in studiu este derulata de QuestBack in cooperare cu Annik, DataCollect, Focus Bari, Gemius, GMI, Mediaresearch si MindTake.

Pentru mai multe informatii contactati:
Departamentul de Media si PR al IAB EuropeLucy Green, PR Consultant (English) Tel: +44 (0) 7817 698366
publicrelations@iabeurope.eumailto:lgreen@greenfieldscommunications.com; lgreen@greenfieldscommunciations.com
Geraldine Gitel, PR Consultant (French/English) Tel: +44 (0) 7917 885380/00 33 6772 5050
publicrelations@iabeurope.eumailto:lgreen@greenfieldscommunications.com; ggitel@greenfieldscommunications.com

IAB Romania:
Ioana Anescu, Director Executiv: ioana.anescu@iab-romania.ro

Pentru mai multe informatii referitoare la Mediascope:
Sarah Botterill, Insight and Communications Manager insight@iabeurope.eu
Alison Fennah, VP Research and Marketing vprm@iabeurope.eu

Despre IAB Europe
IAB Europe is a federation of national Interactive Advertising Bureaux (IAB) across Europe. Its mission is to promote the growth of the interactive advertising markets on behalf of its clients and national members. Supported by every major media group, advertisers, agency, portal, technology and service provider, its voice represents the interest of more than 5500 company members. IAB Europe coordinates activities across the region including public affairs, benchmarking, research, setting standards and best practices. The member countries are Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Poland, Romania, Russia, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, Ukraine and United Kingdom. Our corporate members include Adconion Media Group, Adobe, ADTECH, Advance International Media, Alcatel-Lucent, AOL Advertising Europe, AudienceScience, Banner, BBC Advertising, CNN, comScore Europe, CPX Interactive, Criteo, eBay International Advertising, Emediate, Expedia Inc, Fox Interactive Media, Gemius, Goldbach Media Group, Google, GroupM, Hi-Media, Koan, Microsoft Europe, Millward Brown, News Corporation, NextPerformance, nugg.ad, Nielsen Online, OMD, Orange Advertising Network, PHD, Prisa, Publicitas Europe, Quisma, Right Media, Sanoma Digital, Selligent, TradeDoubler, Tribal Fusion, Triton Digital, Turn Europe, United Internet Media, ValueClick, Verisign, Viacom International Media Networks, White & Case, Yahoo! and zanox. www.iabeurope.eu