Conform studiului Mediascope* realizat de IAB Europe, romanii se afla pe locul al doilea in privinta manifestarii pe platformele de socializare. 75% dintre romani si-au exprimat nemultumirile in legatura cu produsele unei companii direct pe canalele sociale detinute de acestea, in timp ce 63% dintre romani si-au postat comentariile si nemultumirile pe paginile sociale personale.

Consumatorii romani se implica activ in generarea de reactii in mediul online in jurul companiilor si al brandurilor, prin ratinguri, review-uri, grupuri de sustinere sau boicot. 63% dintre romanii cu varste cuprinse intre 16 si 44 de ani s-au folosit de retelele sociale pentru a-si comunica nemultumirea legata de branduri catre prieteni sau rude. Romania este depasita doar de catre Turcia (72%) in aceasta privinta.

Relatia cu brandul in mediul online include si manifestarea vocii critice a consumatorilor direct pe paginile sociale ale companiilor. 75% dintre romani au utilizat retelele sociale pentru a-si adresa plangerile in acest mod. In topul tarilor care si-au exprimat nemultumirile pe paginile sociale detinute de branduri, Romania este devansata de Turcia (78%) si urmata de Finlanda (63%).

Conform studiului Mediascope, prezenta online a brandurilor si a companiilor influenteaza vizibil comportamentul consumatorilor europeni: 47% dintre acestia sunt dispusi sa afle mai multe despre produsele care beneficiaza de publicitate in mediul virtual, 46% acceseaza site-urile oficiale ale brandurilor favorite, iar 30% marturisesc ca sunt inclinati sa cumpere produsele unui brand pe care il urmaresc pe retelele de socializare.

“Prezenta companiilor pe retelele sociale se dovedeste extrem de importanta atat pentru cresterea reputatiei si a influentei acestora, cat si pentru implicarea directa a publicului in activitatea lor. Brandurile nu mai pot ignora importanta mediului online in ceea ce priveste impactul general pe care il au asupra consumatorilor”, a comentat Ioana Anescu, Director executiv IAB Romania.

Internetul ramane predominant un instrument prin care europenii prefera sa tina legatura cu prietenii si rudele. 63% dintre utilizatorii de Internet folosesc mediul online in acest scop. Emailul este cel mai utilizat canal de comunicare online (95%), fiind indeaproape urmat de retelele sociale (90%) si mesageria instant (73%). 49% dintre europeni acceseaza retelele de socializare cu o frecventa zilnica.

Pentru mai mult detalii, va rugam sa ne contactati:
Ioana Anescu, 0722.511.602                                         Oana Coman, 0741.166.838
Director Executiv IAB Romania                               PR Manager MakeSense PR
ioana.anescu@iab-romania.ro                                      oana@makesense.ro

* Mediascope Europe este cea mai importanta sursa de date despre consumul de media si obiceiurile de cumparare online. Studiul Mediascope a fost realizat in februarie 2012 pe un esantion de 51 700 de persoane. Acest studiu este considerat standardul european in materie de cercetare cross-media in randul consumatorilor. Realizat inca din 2003, Mediascope a avut o contributie majora la definirea si intelegerea schimbarilor in tiparele de consum media, in evolutia consumului de media si a tendintelor in comert electronic.

O parte din rezultatele studiului sunt disponibile in mod gratuit, rapoartele detaliate ce contin tabele, grafice si informatii structurate pe categorii de varsta si mediu sunt disponibile contra-cost, cu un discount pentu membri. Pentru mai multe detalii legate de pret si modul de a intra in posesia datelor va rugam sa ne contactati sau sa intrati pe site-ul nostru

Acesta este un raport lunar bazat pe studiul Mediascope. Rapoartele lunare bazate pe datele furnizate de studiul Mediascope isi propun sa evidentieze informatii si idei despre cum poate fi folosit acest studiu de catre marketeri si agentii. In urmatoarele luni, vor fi elaborate rapoarte pe tema multitaskingului media, utilizarea tabletelor, evolutia shoppingului online etc. Mai multe detalii privind acest raport sau alte studii puteti gasi pe site-ul IAB Europe.

Despre IAB Europe  (www.iabeurope.eu)
IAB Europe este o federatie a IAB-urilor nationale si o asociatie de afaceri din toata Europa. Scopul sau este sa promoveze cresterea pietelor de maketing interactiv din Europa prin evenimente, parteneriate si comunicare, sa protejeze interesele industriei printr-un program activ de public affairs si sa demonstreze valoarea pietei prin cercetari si educare. Sustinuta de cele mai mari grupuri media, agentii, portaluri, furnizori de tehnologie si servicii, vocea sa reprezinta interesul a peste 5500 de membri, 29 de asociatii nationale si peste 90% din veniturile din publicitatea digitala din lume.  Tarile membre sunt: Austria, Belgia, Bulgaria, Croatia,  Republica Ceha, Danemarca, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Romania, Rusia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Turcia, Ucraina si UK. Printre companiile membre se numara: Adconion Media Group, Adobe, ADTECH, Alcatel-Lucent, AOL Advertising Europe, AudienceScience, BBC, CNN, comScore Europe, CPX Interactive, Criteo, eBay International Advertising, Ernst & Young, Expedia Inc, Fox Interactive Media, Gemius, Goldbach Media Group, Google, GroupM, Hi-media, InSites Consulting, Koan, Microsoft Europe, Millward Brown, MTV Networks International, Netlog, News Corporation, nugg.ad, Nielsen Online, Orange Advertising Network, Prisa, Publicitas Europe, Sanoma Digital, Selligent, Specific Media, Tradedoubler, Truvo, United Internet Media, ValueClick, White & Case, Yahoo! si Zanox.

Despre IAB Romania (www.iab-romania.ro)
IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online, publisheri autohtoni si filiale internationale. Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare. Este implicata in actiuni de Public Affairs, cercetare, promovare a mediului online ca instrument de comunicare pentru branduri, evenimente si programe educationale dedicate specialistilor din acest domeniu. Asociatia IAB Romania este membru al asociatiei IAB Europe (www.iabeurope.eu), participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.

Image courtesy of [image creator name] / FreeDigitalPhotos.net