Conform studiului Mediascope*, realizat de IAB Europe, europenii care dețin tablete cumpără și cheltuie mai mult decât cei care accesează Internetul de pe alte dispozitive de navigare online. Pe o perioadă de 6 luni, utilizatorii europeni de tablete au realizat, în medie, 22,8 achiziții, în timp ce europenii care folosesc Internetul de pe alte dispozitive au realizat 15,1 achiziții.Utilizatorii tabletelor au cheltuit mai mult comparativ cu europenii care folosesc alte dispozitive pentru conectarea la internet: 718 euro față de doar 544 euro pe o perioadă de 6 luni. 50 de milioane de europeni utilizează o tabletă pentru a accesa Internetul. Europenii petrec, în medie, 9,3 ore săptămânal în mediul online de pe tablete. Cei mai mulți dintre aceștia preferă să fie conectați la Internet în intervalul orar 17:30 – 21:00.
Consumul de media tradiționale se mută pe tabletă, astfel: 91% dintre europenii care dețin o tabletă accesează site-uri de știri, 68% se uită la televizor online și 48% ascultă radio. Europenii conectați la Internet de pe alte dispozitive petrec aproximativ 14,8 ore în mediul online și 16,8 ore uitându-se la TV. În comparație cu aceștia, utilizatorii europeni de tablete preferă să navigheze pe Internet în jur de 18,8 de ore săptămânal față de uitatul la televizor, căreia europenii deținători de tablete îi dedică doar 13,4 de ore pe săptămână.
Tendința utilizatorilor de tablete este multi-tasking-ul. 40% dintre utilizatorii europeni accesează simultan Internetul de pe tabletă și se uită la televizor, iar 34% stau online pe tabletă și ascultă radio în același timp. O treime din timpul pe care îl petrec uitându-se la televizor, europenii sunt conectați simultan și la Internet pe tabletă.
O altă tendință a activităților unui utilizator european de tabletă este interacțiunea cu brandurile preferate. Europenii sunt interesați să se conecteze la produsele și companiile favorite de pe tabletă: 49% preferă rețelele sociale în acest sens, 43% scanează coduri QR și 50% se joacă pe aplicațiile dezvoltate de brandurile preferate.
Pentru mai mult detalii, vă rugăm să ne contactați sau sa accesati site-ul IAB Europe.
* Mediascope Europe este cea mai importantă sursă de date despre consumul de media și obiceiurile de cumpărare online. Studiul Mediascope a fost realizat în februarie 2012 pe un eșantion de 51 700 de persoane. Acest studiu este considerat standardul european în materie de cercetare cross-media în rândul consumatorilor. Realizat încă din 2003, Mediascope a avut o contribuție majoră la definirea și înțelegerea schimbărilor în tiparele de consum media, în evoluția consumului de media și a tendințelor în comerț electronic.
O parte din rezultatele studiului sunt disponibile în mod gratuit, iar rapoartele detaliate ce conțin tabele, grafice și informații structurate pe categorii de vârstă și mediu sunt disponibile contra-cost, cu un discount pentu membri. Pentru mai multe detalii legate de preț și modul de a intra în posesia datelor, vă rugăm să ne contactați sau să intrați pe site-ul nostru.
Acesta este un raport lunar bazat pe studiul Mediascope. Rapoartele lunare bazate pe datele furnizate de studiul Mediascope își propun să evidențieze informații și idei despre cum poate fi folosit acest studiu de către marketeri și agenții. În următoarele luni, vor fi elaborate rapoarte pe tema multitaskingului media, utilizarea tabletelor, evoluția shoppingului online etc. Mai multe detalii privind acest raport sau alte studii puteți găsi aici.
Despre IAB Europe (www.iabeurope.eu)
IAB Europe este o federație a IAB-urilor naționale și o asociație de afaceri din toată Europa. Scopul său este să promoveze creșterea piețelor de maketing interactiv din Europa prin evenimente, parteneriate și comunicare, să protejeze interesele industriei printr-un program activ de public affairs și să demonstreze valoarea pieței prin cercetări și educare. Susținută de cele mai mari grupuri media, agenții, portaluri, furnizori de tehnologie și servicii, vocea sa reprezintă interesul a peste 5500 de membri, 29 de asociații naționale și peste 90% din veniturile din publicitatea digitală din lume. Țările membre sunt: Austria, Belgia, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Elveția, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, România, Rusia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Turcia, Ucraina și UK. Printre companiile membre se numară: Adconion Media Group, Adobe, ADTECH, Alcatel-Lucent, AOL Advertising Europe, AudienceScience, BBC, CNN, comScore Europe, CPX Interactive, Criteo, eBay International Advertising, Ernst & Young, Expedia Inc, Fox Interactive Media, Gemius, Goldbach Media Group, Google, GroupM, Hi-media, InSites Consulting, Koan, Microsoft Europe, Millward Brown, MTV Networks International, Netlog, News Corporation, nugg.ad, Nielsen Online, Orange Advertising Network, Prisa, Publicitas Europe, Sanoma Digital, Selligent, Specific Media, Tradedoubler, Truvo, United Internet Media, ValueClick, White & Case, Yahoo! și Zanox.
Despre IAB Romania (www.iab-romania.ro)
IAB Romania a fost creată în anul 2006 și reunește cele mai importante companii din domeniul publicității pe internet: regii de media, agenții de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicității online, publisheri autohtoni și filiale internaționale. Asociația IAB Romania este o asociație profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică și autonomă, care își propune să protejeze și să promoveze interesele profesionale și investițiile realizate pe piața de publicitate online din România, să elaboreze standarde ale industriei și să creeze cadrul pentru autoreglementare. Asociația IAB România este membru al asociației IAB Europe (www.iabeurope.eu), participând ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociații in 2008.
Image courtesy of Jeroen van Oostrom/ FreeDigitalPhotos.net
Comentarii recente