O delegatie organizata de IAB Europe si formata din liderii a noua companii online de top europene s-a reunit la Bruxelles in 5 – 6 Decembrie pentru o serie de intalniri cu cei mai importanti politicieni, inclusiv cabinetul Vice Presedintelui Comisiei Europene, d-na Neelie Kroes.

Ingrijorarea este in crestere in media online Europeana, in industria de cercetare si publicitate, referitor la propunerile de modificare a legislatiei Europene cu privire la protectia datelor cu caracter personal, modificari ce vor genera dificultati si restrictii in  derularea activitatilor curente ale companiilor online europene. Noile limitari includ obtinerea acordului explicit al utilizatorului pentru cele mai multe date procesate – cum ar fi plasarea de cookie-uri  – sau interzicerea personalizarii serviciilor ( “profiling”).

Contrar jucatorilor globali care reprezinta platforme puternice B2C, jucatorii europeni sunt reprezentati in special de companii B2B. Ca atare, nu au oportunitati atat de precise de a interactiona direct si a obtine consimtamantul excplicit al utilizatorului in mod facil. Prin urmare, companiile Europene vor fi mai afectate decat cele non-Europene, creindu-se astfel un dezechilibru concurential.

“In cazul in care propunerea Comisiei va fi validata si implementata asa cum este ea acum,atat companiile online Europene cat si utilizatorii europeni vor suferi deopotriva: activitatile de business vor fi redirectionate catre platforme din afara Europei si astfel, utilizatorii vor avea o mai mica gama de servicii online de care sa beneficieze”, a subliniat Alain Heureux, Presedinte si CEO IAB Europe.

“Sectorul de afaceri online European foloseste cu precadere date anonime sau sub pseudonim atunci cand vine vorba de utilizatori. Chiar si reglementarile stricte ale Germaniei in privinta confidentialitatii permit procesarea acestui tip de date”, a declarat Kimon Zorbas, VP al IAB Europe. “Asociatia IAB Europe sustine complet necesitatea de a proteja utilizatorii dar face apel la consens si echilibru in reglementare. Daca publicitatea online sustine creatorii de continut de calitate, avem nevoie de o abordare mai echilibrata care sa permita colectarea de date anonime si sub pseudonim.” a concluzionat Zorbas.

Contact
IAB Europe
Kimon Zorbas, Vice Presedinte: vp@iabeurope.eu // +32 (0) 494 34 91 68
Bénédicte Blondel, Communicare: communication@iabeurope.eu // +32 (0) 2 526 55 74

Photo courtesy of www.freedigitalphotos.net