Bruxelles 20 Februarie 2013 – Un nou studiu publicat de Vlerick Business School si derulat pentru IAB Europe a aratat ca Europa are potentialul de a genera inca 1,5 milioane de locuri de munca in Uniunea Europeana in industria digitala.

Cercetarea intitulata “Online Jobs Boosting Europe’s Competitiveness” a aratat ca atat Internet Service Providerii (ISP) cat si industria de publicitate online formeaza o parte importanta a industriei digitale Europene, ceea ce este in concordanta cu rezultatele altor studii, precum cel realizat de McKinsey, care a concluzionat ca publicitatea digitala genereaza beneficii consistente pentru utilizator – furnizand servicii online in valoare de 69 mld Euro ( email, video online, social media etc)

Principalele rezultate ale studiului Vlerick atesta faptul ca Internetul contribuie la cresterea PIB-ului – in special in UK, Suedia, Germania, Franta si Italia – cu procente situate intre 1,7% si 6,3% din PIB. Alte informatii care se regasesc in studiu au in vedere contributia veniturilor angajatilor in domeniul digital la PIB-ul European, numarul de angajati direct sau indirect in servicii conectate la mediul digital, precum si alte informatii generale privind impactul Internetului asupra economiei Uniunii Europene.

Obiectivul acestui studiu a fost furnizarea unor date referitoare la nivelul de dezvoltare al pietei muncii si valoarea economica a domeniului digital in Uniunea Europeana in anul 2010 precum si informarea autoritatilor implicate in reglementarea acestui domeniu cu privire la efectele potentiale pe care initiativele legislative le au la nivel social.

“Am descoperit ca daca toate tarile Europene ar performa la fel de bine precum cea ai performanta economie in ceea ce priveste dezvoltarea digitala – Suedia – Europa are potentialul de a genera inca 1,5 milioane de locuri de munca in acest sector”, declara Kimon Zorbas, Vice Presedinte al IAB Europe, adaugand ca “daca ne aliniem cu Statele Unite, putem genera inca 400.000 de locuri de munca in domeniul digital European. In momente de criza, acest potential face din sectorul nostru un atu strategic pentru un model de revenire economica”

O copie a studiului Vlerick Business School  – Online Jobs Boosting Europe’s Competitiveness poate fi descarcata de aici: http://www.iabeurope.eu/media/118637/vlerick_study_online_jobs_boosting_europes_competitiveness_iab_europe.pdf

Contact:

Kimon Zorbas, Vice Presedinte: vp@iabeurope.eu // +32 (0) 494 34 91 68

Bénédicte Blondel, Comunicare: communication@iabeurope.eu // +32 (0) 2 526 55 74

 

Despre IAB Europe
IAB Europe este vocea industriei digitale Europene. Misiunea sa este de a proteja, sustine, promova si profesionaliza industria de publicitate online, media online, cerctare si analitycs. Alaturi de membrii sai – atat companii cat si asociatii nationale – IAB Europe reprezinta peste 5,500 de organizatii.

www.iabeurope.eu

 

Image courtesy of photostock / FreeDigitalPhotos.net