Valoarea totală raportată a pieței de publicitate online din România în 2012 este de 98,6 milioane de lei, conform celui mai recent studiu ROADS, realizat de către PwC România și IAB România. Aceste cifre arată o creștere de 7% a pieței locale de publicitate online, comparativ cu anul 2011.

Valoarea pieței de publicitate online din România pentru anul 2012 a fost de 46,6 milioane de lei în primul semestru al anului, respectiv de 52 milioane de lei în al doilea semestru al anului trecut.  Industria de publicitate online a crescut cu 11% în al doilea semestru din 2012 faţă de primele 6 luni ale aceluiaşi an. Comparativ cu perioada similară a anului 2011, creșterea înregistrată în al doilea semestru al anului 2012 este de 8%.

În 2012, industria care a dominat piața de publicitate online în 2012 a fost Telecom-ul. Aceasta este urmată, la o distanță semnificativă, de sectoarele Financiar și Auto. Același clasament este valabil și pentru semestrul al doilea al anului 2012.

Formatele digitale utilizate cel mai frecvent în 2012 sunt, în mod detașat, cele embed, secondate de formatele interuptive, respectiv de conținutul sponsorizat. Topul celor mai frecvent utilizate formate se prezintă la fel și pentru al doilea semestru al anului trecut.

“Oportunităţile de marketing din mediul online sunt în prezent bine înţelese de  agenţiile de publicitate, de cele de media şi de advertiseri, iar provocările ţin de implementarea strategiilor de comunicare online într-un mod cât mai eficient care să se reflecte în evoluţia afacerilor clienţilor de publicitate. În aceste condiţii, piaţa publicităţii online din România s-a apropiat pentru prima dată anul trecut de pragul psihologic de 100 de milioane de lei, prag pe care îl va depăşi cu siguranţă în acest an”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management – PwC România.

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) reprezintă studiul cel mai important pentru industria locală de advertising online din România. Realizat începând cu anul 2008, ROADS oferă date relevante despre încasările nete provenite din publicitate online și contorizează atât datele furnizate de către publisheri care vând direct din propriul portofoliu de site-uri, cât pe și cele furnizate de către regii. Cel mai recent studiu ROADS a fost realizat pentru al doilea semestru al anului 2012, pe un eșantion de 22 de companii, care reprezintă aproximativ 1 420 dintre site-urile existente în România.

Pentru mai mult detalii, vă rugăm să ne contactați:
Ioana Anescu, 0722.511.602
Director Executiv IAB România
ioana.anescu@iab-romania.ro

Despre ROADS

Raportul complet al „Romanian Online Advertising Study” pe al doilea semestru din 2012 cuprinde tabele și grafice detaliate, în funcție de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet și lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalității. De asemenea, ROADS analizează principalele corelari între aceste date pentru a oferi o imagine completă a pieței de publicitate pe Internet în ultimii cinci ani. Este un instrument important pentru agenții și publisheri care vor să demonstreze cu cifre oficiale importanța mediului online. De asemenea, este un argument folosit pe plan internațional pentru a demonstra potențialul pieței online din România.

Raportul integral este disponibil gratuit membrilor asociației IAB România, împreună cu raportul similar la nivel european realizat de către IAB Europe, asociația europeană în care IAB România este membru fondator. Companiile care nu sunt încă membre IAB pot achiziționa acest raport și sunt invitate să contacteze IAB România în acestă privință.

Despre IAB România

IAB România a fost creată în anul 2006 și reunește cele mai importante companii din domeniul publicității pe internet: regii de media, agenții de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicității online, publisheri autohtoni și filiale internaționale. Asociația IAB Romania este o asociație profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică și autonomă, care își propune să protejeze și să promoveze interesele profesionale și investițiile realizate pe piața de publicitate online din România, să elaboreze standarde ale industriei și să creeze cadrul pentru autoreglementare. Asociația IAB România este membru al asociației IAB Europe (www.iabeurope.eu), participând ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociații in 2008.