Proiectul Brand Builders este parte a Recomandarilor de Brand Advertising ale IAB Europe, un set de initiative dedicate mediului digital la nivel global. Acest set de Recomandari au scopul de a atrage mai multe investitii in mediul digital.

Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) a lansat Brand Builders, un set de 6 formate recomandate in campaniile de brand advertising care ofera un noi posibilitati si perspective pentru advertiseri.

Pentru a intelege ecosistemul European si diversitatea pietei Europene din punct de vedere al formatelor folosite, IAB Europe a realizat un studiu amplu in randul tarilor membre, prin care a reunit raspunsurile a peste 300 de publisher, regii si agentii de top din Europa. Cercetarea a evidentiat atat formatele cele mai populare cat si pe cele considerate a fi tendinte. De asemenea, a identificat si diferentele intre formatele solicitate de clienti si cele disponibile in randul furnizorilor. Rezultatele au ajutat IAB Europe sa identifice cele mai bune formate si sa le includa in cel mai complex ghid de brand advertising – the Brand Builders.

Atat formatele statice cat si cele dinamice (expandabile) au fost luate in considerare pentru a putea oferi advertiserilor mai multe optiuni si diversitate in crearea campaniilor de brand:

Formatele statice:

1.         300×600                      Halfpage (static) (dimensiune IAB US Rising Star)

2.         728×90 + 160×600      Wallpaper (static)

3.         728×410                      Landscape (static, dimensiune noua, compatibila 16:9 )

Formatele dinamice:

4.         300×250 → 728×410 Rectangle expandabil (float/slide 16:9)

5.         728×90   → 728×410 Leaderboard expandabil (float/slide,16:9)

6.         160×600 → 300×600 Skyscraper expandabil (float/slide)

Formatele din cadrul Brand Builders sunt pagini albe, singurul detaliu prescris este dimensiunea pixelului, restul ramanand la latitudinea creative a agentiei/advertiserului. Formate similar cu mai multe detalii, cum ar fi IAB Rising Stars si BVDW Premium Ad Package sunt compatibile cu IAB Europe Brand Advertising Framework.

“O caracteristica cheie a acestui set de recomandari este aceea ca ofera o dimensiune compatibila TV 16:9 (x410) cu scopul de a facilita publicitatea cross intre TV si Digital. Prin includerea dimensiunii compatibile 16:9 (TV) in acest ghid dorim sa sustinem publicitatea in-page video. Alimentand cresterea inventory-ului de valoare si calitate pentru advertiserii de calibru, IAB Europe are in vedere de asemenea cresterea formatelor premium digitale in regim de programmatic trading.” Declara Karim Attia, CEO al nugg.ad si Presedinte al Brand Advertising Committee.

Setul Brand Builders este prima etapa a IAB Europe Brand Advertising Framework, proiect derulat de Brand Advertising Committee2 si  Grupul de Lucru pe Ad Formats, un grup alcatuit din reprezentanti la nivel global, regional si local. Urmatoarea etapa va intra in detaliu la nivel de format, incluzand mai mult din formatele Rising Stars – noutati ce vor fi prezentate la Interact 2014, locul de intalnire al intregii industrii Europene de publictate online, la Paris pe 20-21 May (www.interctcongress.eu).

Urmatoarele proiecte ale Grupului de Lucru pe Ad Formats se vor concentra pe mobile in-page advertising si formatele in-stream.

Brand Advertising Committee se ocupa de asemenea de masurarea indicatorilor si KPI-urilor care ar putea ajuta la atragerea de investitii constante si pe termen lung in publicitatea digitala.  Grupul de Lucru dedicat Masuratorilor si KPI-urilor lucreaza in prezent la identificarea indicatorilor si a metodelor de masurare din Europa, care sunt compatibile cu initiativele globale. Acestea vor fi de asemenea parte a Setului de Recomandari pe Brand Advertising. Un studiu dedicat Metricilor si  KPI-urilor este in prezent in derulare si se asteapta inputul tuturor jucatorilor din domeniul digital pentru a creste relevanta rezultatelor studiului 3 https://www.surveymonkey.com/s/metricsandkpis inainte de a prezentarea preliminare la Interact 2014.

Companiile interesate in participarea si contributia la programele comitetului de Brand Advertising sunt rugate sa se adreseze: brandbuilders@iabeurope.eu

IAB Europe va organiza un Brand Builders Webinar in cadrul caruia se vor prezenta un rezumat al proiectului Brand Advertising Framework, cele mai importante informatii legate de formatele de branding la nivel European, modul in care a fost dezvoltat proiectul Brand Builders si o sesiune de Q&A. Webinarul va avea loc Marti, Tuesday 25th March la ora 14.30. Inscrierile au loc aici ( register here cu parola bb12).