In seara de 12 iunie, la Grand Cinema Digiplex, s-au decernat premiile IAB MIXX Awards, care recunosc și premiază cele mai bune campanii din mediul digital românesc, încurajând inovația în construcția și comunicarea brandurilor în mediul online.
Campaniile caştigătoare ale celei de-a 3-a ediţii a IAB Mixx Awards România au fost anunţate la finalul primei zile a ICEE Fest, eveniment organizat de Thinkdigital. În concurs s-au înscris 32 de campanii, realizate de 17 agenţii, independente sau parte a grupurilor internaţionale de comunicare, iar cele mai populare categorii au fost, în acest an, Brand Awareness and Positioning şi Best Social Media App.

„În privinţa campaniilor înscrise anul acesta în competiţie, pot spune că am remarcat un foarte clar fenomen de polarizare:  la limita de sus a clasamentului sunt câteva campanii cu adevărat remarcabile, foarte bine reprezentate în case study-uri bine puse la punct. La celălalt pol sunt multe campanii timide sau teribil de obişnuite, al căror început de idee este de-a dreptul camuflat de case-uri sufocate de cifre. Cifre dorit-salvatoare, dar nu întocmai convingătoare. Nu prea există o zonă mediană. Poate că e mai bine aşa, se separă mai uşor ideile valoroase”, a declarat Răzvan Căpănescu, membru al juriului, despre campaniile înscrise în competiţie în acest an.

“IAB MIXX Awards va ajunge cel putin la fel de important ca Effie, iar cat de repede se va intampla acest lucru depinde in primul rand de curajul in abordare si al agentiilor, dar si al clientilor. Numarul campaniilor inscrise este in crestere, totusi, prea mic inca. Campaniile premiate isi merita laurii, insa pentru anii viitori sper ca juriul sa aiba mult mai mult de furca in a alege laureatii.“ a declarat Gabriel Patru, si el membru in Juriul MIXX Awards Romania 2014.

„Anul acesta numărul înscrierilor a crescut cu aproape 20%, iar competiţia a fost cu atât mai acerbă.  Juriul a fost foarte exigent, iar campaniile câştigătoare au fost cu adevărat valoroase, însă tocmai din acest motiv, la această ediţie, pentru prima oară de la organizarea IAB MIXX Awards în Romania, am avut 2 categorii care nu au avut câştigători – Mobile App şi Rich Media Display. Sperăm ca în 2015 să îşi ia revanşa!”, a declarat Ioana Anescu, Director Executiv al IAB România.

Campaniile câştigătoare sunt:
Brand Awareness and Positioning
o Reciclare pentru Destresare –  campania derulată de Hmedia pentru Ecorom Ambalaje
Direct Response & Lead Generation
o Scent of a new car – campanie realizata de Carnation in colaborare cu Geometry Global si Mediacom pentru Opel Romania
Best Brand/ Product Launch
o The Creativity Manifesto for Galaxy  Note 3 – campanie derulată de Starcom & Digital Star pentru Samsung
Experimental and Innovative Campaign
o Tunul cu net – campanie realizata de V8 Interactive pentru Indygen
Cross-Media Integration
o The Chevy Garage – campanie realizata  de Carat România pentru Chevrolet Romania
Branded Content, Blogging Campaigns and PR Campaigns
o The Indygen vlog show – campanie derulată de Digital Star pentru Indygen
Best Social Media Apps
o BILLA Social Catalogue – campanie derulată de Digital Star pentru BILLA România
• Best Digital Mixx Campaign
o BILLA Social Catalogue – campanie derulată de Digital Star pentru BILLA România

Juriul IAB Mixx Awards de anul acesta a fost compus din: Răzvan Căpănescu (Chief Creative Officer, Publicis), Alex Vișa (Interaction Director, Group M), Teodora Migdalovici (Ambasador Cannes Lions in Romania & fondator al “The Alternative School for Creative Thinking”), Marius Pahomi (General Manager, Conversion Marketing), Horaţiu Dimulescu (Manager Online Content si Mobile Advertising), Mihai Tanase (Online Strategy at BMW Group Romania), Olaf Lausen (Chief of Staff and Business Development Director Romania Romtelecom & Cosmote), Alina Damaschin (Creative Leader & Head of Consumer PR, Rogalski Damaschin PR), Diana Ionel (Digital Director, Starcom), Gabriel Pătru (Integrated Communication, Media Direction, Expert IAB Expert & Membru al Consiliului Director al IAB Romania)   și Călin Rotăruș (Founder at BCCR).

Despre IAB MIXX Awards

IAB MIXX AWARDS Romania se desfăşoară sub licenţa şi standardele stabilite IAB US. Competiţii similare au loc în mai multe ţări ale lumii, printre care Belgia, Turcia, Polonia, Italia sau Spania. Pentru mai multe detalii legate de modul de organizare si jurizare ca rugam sa ne contactati.

Despre IAB Romania

IAB Romania este asociația industriei de marketing și publicitate online din Romania, membru al rețelei IAB Europe (www.iabeurope.eu). Fondată în 2006, reunește în prezent agenții de publicitate, regii de media, publisheri autohtoni și companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate online.

Este o asociație profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică și autonomă, care își propune să protejeze si să promoveze interesele profesionale și investițiile realizate pe piața de publicitate online din România pentru a susține dezvoltarea acestui mediu și pentru a facilita accesul la rescurse pentru cei care activează în acest domeniu. În plus, IAB România își propune să elaboreze standarde ale industriei de publicitate online și să creeze cadrul pentru autoreglementare.

Pentru detalii privind modul de organizare și funcționare al IAB Romania puteți consulta Statutul Asociatiei IAB Romania.