IAB Europe sustine dezvoltarea domeniului Programmatic atat prin educarea pietei si prin dezvoltarea strategiilor pentru promovare si intensificarea utilizarii sale in calitate de instrument esential de marketing in Europa, cat si prin evaluarea dimensiunii pietei in trimestrul 3 al anului 2014.

Conform studiului AdEx Benchmark realizat de IAB Europe si unei cercetari recente realizate de IAB Europe, atat WARC cat si AppNexus Programmatic au ambele un impact major in tranzactionarea publicitatii digitale si reprezinta un important catalizator pentru cresterea acestui domeniu. Cu toate acestea, dezvoltarea este franata de intelegerea greoaie a fenomenului din punct de vedere tehnic si comercial in randul industriei de publicitate. IAB Europe isi asuma sarcina de a explica functionarea Programmatic Trading si a rolului sau in ecosistemul variat al publicitatii digitale Europene, inclusiv prin infiintarea Grupului de lucru de Programmatic Trade. Acest grup de lucru va identifica definitii standard pentru diferitele elemente ale Programmatic-ului, prioritizand comparabilitatea elementelor in Europa cu initiativele IAB US; de asemenea, grupul de lucru va derula cercetari in randul jucatorilor relevanti si va intreprinde initiative educationale in acest domeniu.

In ciuda cresterii rapide a tranzationarii de tip Programmatic, lipsesc in continuare informatii de incredere si usor de inteles referitoare la dimensiunea si valoarea pietei la nivel European. IAB Europe intreprinde astfel o actiune de dimensionare a pietei Europene care va fi lansata in trimestrul 3 al anului 2014, in cooperare cu Grupul De Lucru dedicat studiului AdEx si IHS Technology.

Lansarea primului White Paper de Programmatic Trading de astazi este primul pas al acestei initiative de a educa industria de publicitate digitala. Lucrarea a fost realizata prin contributia ADTECH, AppNexus, AudienceScience, Cxense, Improve Digital, Yahoo!, The Exchange Lab, Xaxis si White & Case si furnizeaza explicatii concrete despre cum functioneaza si ce oportunitati ofera Programmatic Trading pentru pietele din Europa.

Alaturi de o analiza a pietelor in care sistemul Programmatic este mai dezvoltat – Olanda, UK, Franta si Germania – lucrarea de fata analizeaza statusul Programmatic Trading si in zona de mobile, video, rich media si social, scotand in evidenta semnele cum ca si aceste medii tin pasul cu display-ul clasic, pe desktop. White Paper-ul indica o crestere in utilizarea tranzactionarii de tip Programmatic in zona de mobile, tendinta care este generata de schimbarea comportamentului utilizatorilor, de asteptarile lor de conectare in timp real si de migrarea lor catre social pe canale mobile. Cresterea disponibilitatii publicitatii online video via ad exchanges conduce la dezvoltarea aplicarii Programmatic Trading si in acest format.
Documentul poate fi descarcat de aici.

“White Paper-ul elaborat de IAB Europe se adreseaza provocarilor curente in domeniul Programmatic cu care se confrunta industria, inclusiv controlul asupra big data, transparentei si rolul tranzactionarii Programmatice in mixul de publicitate digitala.” declara Graham Wylie, Senior Director, EMEA & APAC Marketing la AppNexus si membru al Grupului de Lucru de Programmatic Trading. “Exista inca dificultati ce trebuie depasite, pe masura ce tehnologia programmatica se maturizeaza si cumparatorii si vanzatorii isi imbunatatesc aptitudinile de a maximize potientialul domeniului. Dar, putem spune fara sa gresim ca, Programmatic-ul este forta ce va conduce la o noua viziune a publicitatii digitale in Europa si toti indicatorii arata ca aceasta crestere este menita sa continue.”

“IAB Europe se angajeaza sa sustina domeniul de Programmatic Trading prin realizarea de studii, standarde si bune practici care au scopul de a facilita intelegerea si tranzactionarea din partea companiilor si care vor fi apreciate de catre advertiseri si alti jucatori” spune Alison Fennah, Senior Business Advisor la IAB Europe. “Cu scopul de a sustine publicitatea de brand in domeniul Programmatic, Consiliul de Brand Advertising al IAB Europe a definit deja o suita de 6 formate specifice – The Brand Builders – care ofera un nou mediu de publicitate pentru advertiseri in scopul promovarii brandurilor lor. Prin alimentarea cresterii valorii, a cresterii calitatii inventory-ului pentru advertiserii de scara larga, IAB Europe vizeaza cresterea Programmatic Trading pentru publicitatea digitala premium”.

Pentru mai multe informatii va rugam contactati IAB Europe: Marie-Clare Puffett – puffett@iabeurope.eu
Links:
@IABEurope  IAB Europe www.iabeurope.eu

Studiul anual AdEx Benchmark este una dintre cele mai semnificative proiecte ale IAB Europe. Raportul prezinta o perspectiva clara a veniturilor realizate din publicitatea online in Europa, in contextul cresterii fara precedent a acestui mediu, tinand cont de evolutia mediului de business digital, de evolutia reglementarilor, de cresterile regionale si de contextualizarea pietelor Europene intr-un cadru global larg. Informatiile au fost compilate de IAB Europe bazadu-se pe informatiile furnizate birourile regionale ale IAB din Europa, analiza datelor fiind facuta de IHS Technology. Acest raport este primul punct de informare pentru oricine doreste sa afle mai multe despre ultimele tendinte in publicitate digitala in Europa – http://www.iabeurope.eu/news/adex-benchmark-2013-full-report-published
Cum si de ce mediul programmatic este in crestere ca un factor cheie al succesului marketingului real-time” (Iunie 2014) – un raport recent derulat de IAB Europe, WARC si AppNexus in randul a peste 600 de publisher, advertiseri si agentii de top di Europa
Grupul de lucru de Programmatic al IAB Europe
Grupul de lucru al IAB Europe dedicat domeniului Programmatic a fost instituit cu scopul de a elabora strategii pentru promovarea si cresterea domeniului Programmatic, inclusiv de a dimensiona piata, in legatura cu studiul AdEx.

Formatele Brand Builders sunt parte a documentului cadru elaborate de IAB Europe si reprezinta un set de initiative menite sa alinieze mediul digital cu programele globale din punct de vedere al formatelor de brand. Aceasta initiativa are rolul de a genera cresterea investitiilor de brand in media digitala. Cele 6 formate recomandate sunt vazute mai mult ca un mediu creativ decat ca un pachet de recomandari, singura recomandare fiind dimensiunea pixelului. IAB Europe lucreaza in acest moment la productia unui set de recomandari pentru formatele de mobil In-page si In-stream. Mai multe informatii gasiti aici.