IAB România anunţă câştigătorii MIXX AWARDS 2015!

Bucureşti, 15 iunie 2015 – Joi seară au fost anunţate campaniile câştigătoare ale celei de-a 4 a ediţii a IAB Mixx Awards România (www.mixxawards.ro). Gala de premiere s-a desfăşurat în deschiderea serii Viral Music, parte din festivalul ICEEFest, organizat de Thinkdigital, partener tradiţional al Galei MIXX Awards. Anul acesta competiţia MIXXAwards a fost sponsorizată de Piraeus Bank.

Anul acesta competiţia a fost echilibrată pe majoritatea categoriilor, cele mai disputate premii înregistrându-se la categoriile: Awareness Campaign, Cross Media Campaign, Mobile Project, Native Advertising Project, Performance Campaign şi Social Media. În total au concurat 34 de campanii înscrise de către 12 agenţii (atât digitale cât şi media, independente sau parte a grupurilor internaţionale).

Câştigătorii IAB Mixx Awards 2015:

1. Best Awareness Campaign – The Of CORSO Summer Hit – Digital Star

2. Best Cross Media Campaign – Telekom Rebranding – Mediainvestment

3. Best Digital PR Campaign – Notelier powered by Galaxy Note 4 – Digital Star

4. Best Publishing Project – Creativity Hour – Starcom

5. Best Mobile Project – Read a Tree – Geometry Global

6. Best Native Advertising Campaign or Project – Prinde-OH pe Corsa – Carat

7. Best Video Campaign – Providentistii si cabinetele medicale – Jazz Communication

8. Best Social Media Campaign – #donateKM – Geometry GLobal

9. Best Performance Campaign – Avon Black Friday – Starcom

10. Most Experimental & Innovative Concept – SEAT Leon ST Challenge – Interactions

11. Best Digital MIXX – Read a Tree – Geometry Global

“Ne bucurăm să vedem că, de la an la an, creşte numărul campaniilor înscrise în concurs. De asemenea, ne bucurăm să vedem o creştere a interesului în  zona de Mobile, anul acesta am avut 5 campanii înscrise dar şi marele câştigător al Best DIGITAL MIXX vine tot din zona de mobile”, a declarat Ionuţ Oprea, preşedinte al Asociaţiei IAB România şi membru al juriului Mixx Awards.

Juriul de anul acesta a fost compus din: Katharina Bota – Chief Operations Officer Burda, Călin Rotăruş – Owner, Biroul de Comunicare Călin Rotăruş, Cristian Ignat – PPC Marketing Manager 2Parale, Vasile Alboiu – Chief Creative Officer Lowe Group ,  Silviu Toma – Associate Partner Microanalytics, Doru Panaitescu – Outdoor trainer @Wildscapes & consultant @Marketeer.ro,  Ionuţ Oprea – Manager Standout & Facebrands & Preşedinte IAB România, Gabriel Pătru – Head of Strategy MEC & VP IAB România, Ana-Maria Bogdan – General Manager R/GA, Sergiu Gruiţă – Media Leader SEE @P&G, Andra Monica Barchi – Digital Manager & Digital Integration Manager at Philips South District, Julien Ducarroz – Chief Commercial Officer Orange, Robert Anghel – Head of Digital @ING Bank România, Raluca Alexandrescu – Marketing Manager Mega Image.

În ceea ce priveşte sistemul de votare şi jurizare, jurizarea a fost realizată exclusiv online, iar membrii juriului nu au avut acces la numele agenţiei participante, ci doar la numele campaniei şi al clientului. S-au păstrat, de asemenea, criteriile de eligibilitate, şi, în cazul în care un membru al juriului a intrat în conflict de interese cu agenţia sau brandul, acesta nu a avut drept de vot. În momentul calculării punctajului final acumulat de o campanie, formularele de notare au fost luate aleator, fără a fi văzute şi numele campaniei şi/sau al clientului/agenţiei. Membrii juriului au notat observaţii şi argumente pentru fiecare punctaj acordat, iar acestea vor fi centralizate si trimise ca feedback general către fiecare agenţie înscrisă în competiţie. Au fost declarate câştigătoare campaniile care au întrunit punctajul maxim per categorie, depăşind totodată 65 de puncte/100 maxim posibile.

Alte declaraţii ale juriului:“Din cele 34 de campanii înscrise am văzut suficiente campanii bune şi chiar câteva foarte bune. Aşa cum m-am aşteptat, campaniile cele mai bune au avut o componentă importantă de inovaţie şi tehnologie. Îi felicit pe toţi cei care au înscris în acest an şi cred că de la an la an campaniile sunt din ce în ce în ce mai bune. Îmi place că latura creativă influenţează mult punctajul final şi asta ajută să avem înscrieri din ce mai relevante. Sunt sigur că în 2016 o să se depăşească numărul de înscrieri din 2015 şi calitatea lucrărilor o să fie pe măsură.” Vasile Alboiu, Chief Creative Officer, Lowe Group

“Am fost impresionat de creativitatea de care au dat dovadă campaniile înscrise la IAB Mixx Awards. Analiza strategiilor şi a rezultatelor avute m-a ajutat să înţeleg mai bine cât este de importantă stabilirea corectă a obiectivelor, precum şi distribuirea adecvată a bugetelor. Mă bucur că am participat la acest exerciţiu şi că am avut ocazia să văd lucrurile dintr-o altă perspectivă.” Cristian IgnatPPC Marketing Manager 2 Parale

“It was a pleasure to be part of the jury for the first time. I saw some very creative campaigns with outstanding performance and innovative use of digital media channels. The winners truly managed to make their clients´ brands shine. I especially liked the courage to implement more humorous and visually catchy approaches, even for some rather conservative clients. Hope we will see even more campaigns participating next year.” Katharina Bota, Chief Operations Officer Burda

Despre MIXX Awards

IAB MIXX Awards este o competiţie internaţională, care celebrează cele mai creative şi de impact campanii de publicitate din mediul online. Premiile MIXX Awards sunt organizate de reprezentanţii locali ai IAB (Interactive Advertising Bureau) şi au loc anual în ţări precum SUA, Italia, Belgia, Turcia, Polonia, Rusia etc, fiind considerate pe plan international unele dintre cele mai importante distincţii ale publicităţii online. Aceste premii reprezintă un pas important înainte pentru industria de advertising digital din România, pentru că încurajează şi răsplătesc excelenţa în utilizarea mediului online ca instrument de comunicare şi în crearea unor branduri digitale puternice.