Mihaela Muresan, Deputy Marketing Manager la IKEA, va participa in aceasta toamna la cea de-a cincea editie TeCOMM Cluj, la debate-ul ”8 Nightmares for online shops”, care va pune accentul pe piata de ecommerce din Romania si pe provocarile cu care proprietarii unui magazin online se pot confrunta.

Mihaela Muresan – Marketing Manager IKEA, are 15 ani de experienta in marketing si comunicare, a lucrat in media si retail (LG Electronics, Media Galaxy/Altex, IKEA) si a lansat branduri noi pe piata autohtona (Media Galaxy si IKEA), dar si peste hotare (IKEA in Croatia). Despre vanzarile online, Mihaela afirma: ”Prin intermediul serviciului IKEA Comenzi online tot mai multi romani au acces la produsele noastre. Iar dintre acestia foarte multi sunt chiar din Cluj.”

 

TeCOMM: Care considerati ca sunt diferentele majore in raportul de a multumi clientii care comanda online vis-à-vis de cei care isi cumpara produsele direct din magazin?

 

Mihaela Muresan: Nu credem ca exista 100% online sau 100% offline. Comportamentul consumatorilor s-a schimbat foarte mult, alterneaza de la un canal la altul, se informeaza online si cumpara in magazin, sau testeaza in magazin si cumpara online. Noi am lansat IKEA Comenzi online pentru a fi mai aproape de consumatorii din toata tara, de cei care ajung mai greu la magazin.

Totusi, magazinul IKEA sta in continuare la baza experientei IKEA, este o importanta sursa de inspiratie si pilonul business-ului nostru. Vizita in magazin permite o interactiune senzoriala cu brandul si produsele IKEA.

Din punct de vedere al satisfactiei clientilor, driverii principali sunt aceiasi la ambele canale, dar cu reprezentari diferite: accesibilitatea (atat a produselor/magazinului, cat si a informatiilor), oferirea de solutii relevante si inspirate. Ca diferentiatori, cei care vin in magazin o fac pentru ca prefera sa aiba o interactiune directa cu produsele, in timp ce clientii de online prefera confortul si viteza specifice acestui mediu.

 

TeCOMM: Conform statisticilor IKEA, care este procentul anual al clientilor romani care isi achizitioneaza produsele online?

 

Mihaela Muresan: In acest moment, vanzarile IKEA Comenzi Online reprezinta aproximativ 8% din cifra de afaceri, rezultat care depaseste estimarile noastre intiale. Atribuim aceste rezultate bune faptului ca piata de online evolueaza mai repede decat retailul clasic.

 

TeCOMM: Care este perioada anului in care creste achizitionarea online a produselor acestui brand?

 

Mihaela Muresan: Nu exista o diferenta foarte mare intre diferitele perioade ale anului, dar in general toamna si primavara vanzarile sunt mai ridicate, datorita schimbarilor pe care oamenii le fac in locuinta, pregatindu-se sa treaca de la sezonul cald la cel rece, si invers.

 

TeCOMM: Cum vedeti viitorul magazinelor online?

 

Mihaela Muresan: Ne asteptam la o evolutie pozitiva a retailului online, inclusiv al celui de mobila, bazandu-ne pe evolutia rapida a pietei de online.

 

TeCOMM: “Power to the Customers” este tema principala din acest an la TeCOMM. Pro sau contra puterii in mainile consumatorului?

 

Mihaela Muresan: Cred ca nu putem vorbi despre o alegere pro sau contra, in mod cert este esential sa ne adaptam realitatii actuale in care consumatorii au multe optiuni. Rolul nostru este sa le intelegem nevoile si sa le oferim solutiile potrivite si inspiratie. Ecommerce-ul a aparut ca un raspuns la orientarea consumatorilor spre mediul digital, ca o alternativa la comertul clasic, pe fondul acestei modificari semnificative a comportamentului din offline catre online din ultimii ani.

 

TeCOMM: Veti participa in acest an la TeCOMM, la debate-ul 8 Nightmares for online Shops.  Pentru a oferi un preambul celor care vor participa la aceasta dezbatere, ne puteti aminti unul dintre “cosmarurile” cu care se confrunta magazinele online?

 

Mihaela Muresan: Una dintre provocarile principale pe care le-am avut in tranzitia de la offline la online a fost oferirea unei experiente de cumparaturi unitare, dar in acelasi timp relevanta si specifica pentru cele 2 canale: magazinul – offline si serviciul de comenzi online. Chiar daca produsele sunt similare, comportamentul de cumparare pentru cele 2 canale este diferit, iar in final satisfactia cumparatorilor este cea mai importanta.

 

TeCOMM: Ce mesaj doriti sa transmiteti viitorilor participanti la conferinta de eCommerce din aceasta toamna?

 

Mihaela Muresan: Inca de la deschiderea primului magazin IKEA din Romania, dorinta noastra a fost sa oferim produse cu design de calitate si accesibile ca pret romanilor. Am inceput cu magazinul din Bucuresti acum 8 ani, iar astazi suntem foarte incantati ca prin intermediul serviciului IKEA Comenzi online tot mai multi romani au acces la produsele noastre. Iar dintre acestia foarte multi sunt chiar din Cluj. (zambeste)

 

Inscrie-te pentru 21 si 22 Octombrie, la cea de-a cincea editie TeCOMM eCommerce Conference&Expo. Pana la data de 11 octombrie vei putea beneficia de reduceri pentru orice tip de bilet achizitionat. Preturile pentru conferinta pornesc de la 49 euro, mai mult, organizatorii ofera si reduceri atractive pentru grupuri. Vezi aici toate preturile.

 

TeCOMM is Powered by Urgent Cargus.

Gold Sponsors:  MasterCard si FAN Courier.

Recommended payment processor: mobilPay

Partners: ProfitShare, Conectoo, MxHost, Mediatic, WensTravel, United Business Center.