Anul 2017 a fost unul dintre cei mai buni ani ai publicitatii online din Romania, inregistrand o crestere de 17% fata de anul anterior si o valoare de 222,6 mil lei (aprox 47,8 Mil Eur)

Semestrul al doilea al anului 2017 este cel mai bun semestru, ca valoare, din ultimii 10 ani, inregistrand cea mai mare valoare de pana acum (peste 131 mil lei).  

Dinamica pietei este sustinuta in special de cresterea accelerata a publicitatii pe mobil (75% fata de H1), a publicitatii pe mobil in regim programmatic (69%) si a publicitatii online programmatic (39%)

Per total, publicitatea in regim Programmatic reprezinta 20% din veniturile anuale ale playerilor locali, iar publicitatea pe mobil, 48%.

In semestrul al doilea al anului 2017, formatele Display embedded (incadrate in continut sau neintruzive ) raman de departe cel mai utilizat mod de a face reclama (32%), alaturi de formatele de Display Social Media (21%) si Display Video (15%).

Industriile cele mai bine reprezentate la nivel de bugete raman Telecom, Finante si Cosmetice – atat la nivel anual cat si semestrial.

Valoarea totala raportata in studiul ROADS este calculata pe baza cifrelor facturate de catre participanti – atat site-uri si publisheri locali cat si agentii media (raportand ceea ce factureaza atat in retele internationale cat si in alte site-uri locale decat cele care participa independent).

In decursul a 10 ani de derulare a acestui studiu, valoarea raportată a pieței a crescut cu un ritm mediu anual de 18%, de la 42,6 milioane lei în 2007 la 222,6 milioane lei în 2017. Exprimată în euro, valoarea raportată a pieței a crescut de la 12,8 milioane în 2007 la 48,7 milioane, cu un ritm mediu anual de 14,3%.

Despre ROADS

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) reprezintă studiul cel mai important pentru industria locală de advertising online din România, analizând piaţa în funcție de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet și lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalității. Realizat începând cu anul 2008, ROADS oferă date relevante despre încasările nete provenite din publicitate online și contorizează atât datele furnizate de către publisheri care vând direct din propriul portofoliu de site-uri, cât pe și cele furnizate de către regii si/sau agentii media – pe alte canale decat cele deja incluse in studiu. Cifrele nu includ costuri de productie. Incepand cu aceasta editie (H1-17), platformele si formatele au fost redefinite pentru a evidentia mai corect/exact realitatile din piata de online advertising. Comparatiile corecte (in privinta platformelor si formatelor) pot fi facute incepand cu urmatoarea editie.

Raportul complet, care include – printre altele – cifrele detaliate, grafice de sezonalitate, tabelele complete si rate de crestere pe mai multi ani, este disponibil gratuit EXCLUSIV membrilor asociației IAB România, împreună cu raportul similar la nivel european realizat de către IAB Europe (ADEX), asociația europeană în care IAB România este membru fondator. Companiile care nu sunt încă membre IAB pot achiziționa acest raport și sunt invitate să contacteze IAB România în acestă privință, la contact@iab-romania.ro

Despre IAB România

IAB România (Interactive Advertising Bureau România) este asociația industriei de marketing și publicitate interactivă din Romania și membru fondator, in 2008,  al rețelei IAB Europe (www.iabeurope.eu). Prezenta in Romania din 2006, reunește cele mai importante agenții de publicitate (media si digitale), regii de media, publisheri autohtoni și companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactivă – online, mobile și alte canale interactive.

IAB Romania este o asociație profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică și autonomă, care are ca scop să protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piața de publicitate interactivă din România, sa elaboreze standarde ale industriei, să creeze și să întrețină un cadru optim pentru autoreglementare și să coordoneze eforturi de industrie pentru creșterea acestei piețe.