Conform celei mai recente ediţii a studiului ROADS, derulat de IAB România cu sprijinul PwC România, valoarea totala raportata a pieţei de publicitate online din România, pentru primul semestru al anului 2018 a fost de  116,520,194 lei (aprox 25,1 mil EUR, la cursul mediu al anului 2018)  inregistrand o crestere de 26% fata de acelasi semestru al anului 2017.

Publicitatea in regim Programmatic reprezinta 20% din totalul veniturilor din primul semestru al anului 2018, iar publicitatea pe mobil 51% – ambele in crestere fata de anul anterior. Segmentul Mobile inregistreaza incasari mai mari comparativ cu Desktop si o rata de crestere semnificativ mai mare comparativ cu perioada similara a anului anterior.

In ceea ce priveste incasarile, luna mai este cea mai buna, urmata de luna martie. Media lunara este de 19,420,032 lei. Ultimul trimestru este cel in care s-au facut 57% din veniturile primului semestru 2018.

Formatele Display embedded (incadrate in continut sau neintruzive ) raman cel mai utilizat mod de a face reclama, alaturi de formatele de Display Social Media, Display Video si Branded Content – aceste 4 formate avand o pondere de 83% din valoarea totala a pietei de publicitate digitala. Display Social Media, Display Video si Branded Content sunt formatele care raporteaza volume in crestere de la un semestru la altul, in timp ce pentru Search Engines se observa o tendinta descrescatoare.

Totodata, formatele intruzive (Display Intrusive / Interruptive) reprezinta doar 5% din totalul veniturilor, in scadere fata de semestrele anterioare, ca efect atat a implementarii noilor standarde implementate la nivel international (programului Better Ads Experience) dar si a masurilor luate de browsere.

In ceea ce priveste industriile, Telecom-ul ramane de departe industria cu cele mai mari investitii in publicitate online, urmata de Finante si Cosmetics & toiletries. Celor 3, le urmeaza, in semestrul 1 al anului 2018, Retail (in crestere constanta de la un semestru la altul), Entertainment & media ( de pe pozitia 10 in H2- 17) si Motors (pozitia 9 in H2-17).

Despre ROADS

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) reprezintă studiul cel mai important pentru industria locală de advertising online din România, analizând piaţa în funcție de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet și lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalității. Realizat începând cu anul 2008, ROADS oferă date relevante despre încasările nete provenite din publicitate online și contorizează atât datele furnizate de către publisheri care vând direct din propriul portofoliu de site-uri, cât pe și cele furnizate de către regii si/sau agentii media – pe alte canale decat cele deja incluse in studiu. Cifrele nu includ costuri de productie. Incepand cu aceasta editie (H1-17), platformele si formatele au fost redefinite pentru a evidentia mai corect/exact realitatile din piata de online advertising. Comparatiile corecte (in privinta platformelor si formatelor) pot fi facute incepand cu urmatoarea editie.  Aceasta valoare reprezinte cifrele facturate, nete, cu TVA declarate de companiile participante la studiu.

Raportul complet, care include – printre altele – cifrele detaliate, grafice de sezonalitate, tabelele complete si rate de crestere pe mai multi ani, este disponibil gratuit EXCLUSIV membrilor asociației IAB România, împreună cu raportul similar la nivel european realizat de către IAB Europe (ADEX), asociația europeană în care IAB România este membru fondator. Companiile care nu sunt încă membre IAB pot achiziționa acest raport și sunt invitate să contacteze IAB România în acestă privință la contact@iab-romania.ro

Despre IAB România

IAB România (Interactive Advertising Bureau România) este asociația industriei de marketing și publicitate interactivă din Romania și membru fondator, in 2008,  al rețelei IAB Europe (www.iabeurope.eu). Prezenta in Romania din 2006, reunește cele mai importante agenții de publicitate (media si digitale), regii de media, publisheri autohtoni și companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactivă – online, mobile și alte canale interactive. Pentru membership sau mai multe detalii: contact@iab-romania.ro