Campaniile castigatoare in cea de-a 8 a editie a IAB MIXX Awards România (www.mixxawards.ro) sunt invitate sa se pregateasca pentru concursul European, a carei Gala va avea loc la Lisabona, pe 2 iunie, la finalul primei zile a conferintei INTERACT! Pentru inscriere sunt eligibile toate campaniile castigatoare la IAB MIXX Awards Romania in anul 2019, indiferent de categoria la care au castigat!

IAB MIXX Awards Europe ofera participantilor si castigatorilor recunoastere si vizibilitate pe scena Europeana, in cadrul Galei de premiere, in fata a peste 500 de specialisti internationali in digital advertising. 

Participantii se pot inscrie la una sau mai multe categorii dintre cele 18 ale competitiei sau pot face nominalizari de persoane in cadrul uneia din cele 2 noi categorii – Digital Strategy Person of the Year sau Digital Creative Person of the Year. 

In 2019, IAB MIXX Awards Romania a inregistrat un numar total de 123 inscrieri din partea a 25 de agentii si 33 brand-uri. Cele mai disputate premii inregistrandu-se la categoriile: Best Video Campaign, Best Brand Campaign si Most Experimental & Innovative – subliniind, ca in fiecare an, evolutia industriei de publicitate catre o mai mare atentie acordata modurilor interactive de a interactiona cu consumatorul. 

“In 2019 IAB Mixx Awards Romania a inregistrat o crestere de 100% la nivel de inscrieri. Pe langa cresterea numarului de inscrieri, ne-am bucurat foarte mult sa observam o structura cat se poate de completa si reprezentativa pentru piata locala, aceasta fiind formata din agentii independente, parte a grupurilor internationale dar si creative shops.

Editia din 2019 a atras un interes ridicat si la nivel European, acesta concretizandu-se intr-o reprezentare consistenta la nivel de juriu din partea IAB Europe.

Plecand din acest context pozitiv, singura competitie de digital din Romania recunoscuta la nivel international se pregateste deja pentru editia din 2020 si le ureaza succes castigatorilor de pe plan local in competitia europeana de la Lisabona.” – a declarat Andrei Dragu – Vice Presedinte IAB Romania & Event Director IAB MIXX Awards  

Câștigătorii IAB Mixx Awards 2019, au fost anuntati dupa doua discursuri care s-au concentrat pe subiectul inovatiei in comnunicarea digitala, sustinute de catre Alain Heureux si Bartosz Malinowski in fata a 200 de participanti, la gala din 26.11.2019 cu ajutorul invitatilor speciali si a celor doi MC, Shurubel si Aida Economu. 

Event after movie 

A picture containing indoor, sky

Description automatically generated
A group of people sitting at a table

Description automatically generated
A person standing in front of a screen

Description automatically generated
A group of people sitting at a table in front of a crowd

Description automatically generated
A group of people sitting at a table in a restaurant

Description automatically generated
A person holding a sign

Description automatically generated

A picture containing person, standing, man, holding

Description automatically generated
A couple of people that are talking to each other

Description automatically generated
A group of people posing for a photo

Description automatically generated
A group of people posing for the camera

Description automatically generated

A group of people posing for the camera

Description automatically generated
A group of people posing for the camera

Description automatically generated
A group of people posing for the camera

Description automatically generated

  1. Best Brand Campaign: #nudoarluni – Client: 5toGo; Agentie: The Onion Media 
  2. Best Performance Campaign: Beyond Search; profitable growth of a market leader – Client: Vola.ro; Agentie: Adequate
  3. Best Native Advertising campaign/project: #nudoarluni – Client: 5toGo; Agentie: The Onion Media
  4. Best Video Campaign: Unquiet Voices/ Voci Netacute – Client: Asociatia ANAIS; Agentie: Centrade Cheil 
  5. Best Content Marketing Project: Bottle Cap Challenge – Client: Bergenbier; Agentie: V8 Interactive 
  6. Best Digital PR CampaignGeorge Online Onboarding – Client: BCR George; Agentie: Mainstage The Agency si #votnutroc – Client: Funky Citizens Agentie: Kubis Interactive 
  7. Best Social Media Campaign#nudoarluni – Client: 5toGo; Agentie: The Onion Media 
  8. Best Interactive Experience The Banknote Concert – Client: Samsung; Agentie: Lion Communication Services 
  9. Most Experimental and Innovative Campaign: The Banknote Concert – Client: Samsung; Agentie: Lion Communication Services
  10. Best Mobile Campaign: The Banknote Concert – Client: Samsung; Agentie: Lion Communication Services
  11. Best Programmatic Campaign: Samsung @Festivals – Client: Samsung Romania; Agentie: Publicis Groupe Media

Pentru prima data, anul acesta, la IAB MIXX Awards a fost inclusa categoria Programmatic. Aceasta a fost introdusa atat pentru a reflecta evolutia pietei cat si pentru alinierea festivalului local la structura categoriilor IAB MIXX Europe

Presedintele Juriului, Joao Nunez a desemnat si cea mai buna campanie a anului  – Best DIGITAL MIXX of the year: “MIXX Awards play an important role for all national IABs and IAB Europe, as winning work ultimately serves to educate the marketplace about what works and why in digital marketing, as well as inspire the community by pointing to future trends and where the industry is heading. Ultimately, this is IABs mission in its essence. When looking to choose the Winner of the Grand Prix – Best MIXX of the Year, I gave special attention to the Big Idea behind the campaign, how did it come to life, how has data and tech helped it gain form and momentum, and how impactful was that in the consumers lives. Also, how was digital media used to fuel that idea and what touchpoints were used and why. Were they meaningful to the consumers Decision Journey? Did they enhance the idea or were just a mere transportation? Lastly, I have this thing with business outcomes and making sure Creativity is used for the benefit of users but also for making businesses stand out and achieve great results.”

Dupa cateva luni de la castigarea premiilor si cu ocazia deschiderii inscrierilor in competitia Europeana, am vrut sa avem cateva impresii din partea castigatorilor editiei 2019 a singurului festival de digital din Romania reprezentat la nivel mondial. 

A person standing in front of a stage

Description automatically generated

Simona Panait, Director de marketing Romania & Bulgaria in cadrul Samsung Electronics Romania: „Suntem onorați că am fost parteneri IAB Mixx România, un festival care premiază în fiecare an cele mai reușite campanii digitale. Creativitatea este una din valorile cele importante în această industrie, după care și noi ne ghidăm în activitatea noastră. Cea mai mare bucurie însă o reprezintă toate premiile obținute în editia 2019, 5 la număr: 4 premii de excelență și Grand Prix-ul IAB. De ani de zile, Samsung își dedică eforturile creativității si inovației, valori împărtășite cu partenerii și este o adevărată onoare pentru noi să primim recunoașterea specialiștilor din industrie. Sperăm să fim și mai buni și mai creativi în anul în care va urma.”

A group of people standing in front of a building

Description automatically generated

„Povestea acestei campanii este una simplă, însă este despre curaj. Am identificat o oportunitate, iar clientului nu i-a fost frică de interacțiunea directă. Înscrierea la festival a venit ca urmare a evaluării impactului în business. Dorința noastră a fost să arătăm cum se poate crea memorabilitate privind outdoor-ul dintr-o altă perspectivă, ca mediu din care poți construi engagement prin autenticitate. Totuși, să câștigăm la 3 categorii a fost peste așteptări. Mergem și la internaționala IAB MIXX din Lisabona, este un moment fericit pentru 5togo.” au declarat reprezentantii The Onion Media 

A group of people standing in front of a sign

Description automatically generated

„Ne-am bucurat mult de recunoasterea pe care ne-o ofera acest premiu! Este un proces continuu in care investim atat creativitate si cat si profesionalismul tuturor echipelor implicate pentru a atinge rezultate din ce in ce mai ambitioase.”

Claudia Tocila, Head of Marketing, Vola.ro „Acest premiu ne motiveaza foarte mult sa continuam sa inovam. Abia asteptam jurizarea premiilor IAB mixx Europe. Ne dorim cel putin sa fim pe shortlist” – spune Witold Wrodarczyk, CEO Adequate Interactive Boutique.

A group of people standing and talking on the phone

Description automatically generated

“Suntem foarte mândri că filmul nostru împotriva violenței domestice și-a făcut din nou vocea auzită, de această dată la IAB MIXX Awards în compania altor proiecte minunate. Munca din spatele campaniei “Voci Netăcute” a fost atât o experiență emoționantă, cât și o mare responsabilitate și ne bucură răspunsul pozitiv din partea oamenilor care l-au vizionat.” Roxana Nita, Group Creative Director, Cheil Centrade

A group of people standing in front of a building

Description automatically generated

“Este o onoare pentru noi să livrăm proiecte premiate și să ne ridicăm la nivelul standardelor IAB MIXX, pentru ai doilea an consecutiv.

În continuare, focusul nostru nu este doar eficiența, cât mai ales crearea unor campanii remarcabile, prin inovație și entertainment. Credem că advertisingul de calitate traiește din aceste două componente, iar brandurile pentru care alegem să comunicăm “răspund” pe măsura acelorași criterii.

Este și cazul lui George, inovație BCR și campaniei Online Onboarding, cu care am câștigat în 2019 la IAB MIXX.

Să auzim de bine și în acest an!” – Eugen Suman, Creative Director MAINSTAGE THE AGENCY

A group of people posing for the camera

Description automatically generated

BottleCapChallenge a fost proiectul la care planetele s-au aliniat cum rar se intampla. De la gand, la aprobari si pana la executie, totul a decurs cu o viteza virala (hehe). 

Multumiri clientului care a avut curajul si prezenta de a face parte dintr-un trend digital, iar  rezultatele s-au vazut aproape instant – aproape 2 milioane de vizualizari si mii de commenturi.” – Alexandru Buta, Art Director V8 Interactive

A picture containing person, man, indoor, music

Description automatically generated

 “Premiile IAB MIXX sunt etalonul cresterii reale pe o piata care combina tot mai inteligent creativitatea, datele si tehnologia. Faptul ca invingatorii merg in competitia ideilor din Europa sporeste miza gandurilor creative si bucuria ca ele functioneaza in comunicarea cu consumatorii” – Diana Ionel, Performance Lead, Publicis

A group of people posing for the camera

Description automatically generated

“Ne bucuram ca initiativa #votnutroc a fost premiata de un juriu de profesionisti ai industriei. 

Sper sa avem mai multe motive de bucurie si la editiile urmatoare.” – Head Of Strategy at Kubis & Cheil Centrade South-East Europe

„Premiul câștigat la IAB MIXX Awards 2019 a venit ca o confirmare a unei idei de care noi și partenerii noștri de la Samsung am fost și suntem foarte îndrăgostiți. O reconfirmare la MIXX Europe ar fi cu adevărat extraordinară.” – Andrei Nica, Groupe Creative Director, Leo Burnett

A group of people standing in a room

Description automatically generated

Sponsorii IAB MIXX Awards Romania 2019 au fost: mPlatform, Samsung Romania, Teads, Aqua Carpatica, Bombay Saphire, Miller, PepsiCo.

Parteneri media: Ringier, InternetCorp, ProTV, IQAds, Pagina de media, Adplayers

Parteneri infrastructura digitala: Prologue, Dev51.

Partener imagine festival: V8 Interactive

Despre MIXX Awards

IAB MIXX Awards este o competiție internațională care celebrează cele mai creative și de impact campanii de publicitate din mediul online. Premiile MIXX Awards sunt organizate de reprezentanții locali ai IAB (Interactive Advertising Bureau) și au loc anual în țări precum: SUA, Italia, Belgia, Turcia, Polonia, Serbia, Suedia, Rusia etc., fiind considerate pe plan internațional unele dintre cele mai importante distincții ale publicității online. Asociația IAB România derulează evenimentul IAB MIXX Awards începând cu anul 2012 – fiind singurul concurs din România organizat strict la nivel de industrie, fără scop comercial și având recunoaștere internațională. Structura și formatul evenimentului sunt sub licență IAB US – desfășurându-se sub aceleasi criterii la nivel internațional. Prin intermediul competiției IAB MIXX Awards, Asociația IAB și-a propus recunoașterea și promovarea celor mai creative lucrări în domeniul publicității online, utilizarea cât mai creativă și inovatoare a canalelor digitale existente pentru atingerea obiectivelor mărcilor și advertiserilor și dezvoltarea creativității proiectelor digitale. Specialiștii implicați în cele șase ediții ale competiției derulate până acum sunt profesioniști cu peste 10 ani experiență în agenții de publicitate, departamente de marketing ale unora dintre cele mai mari companii locale și internaționale. De asemenea, juriul este format atât din specialiști locali cât și internaționali de renume. Criteriile de jurizare pun accent pe eficiența campaniilor, dar și pe creativitatea lor. Premiile IAB MIXX Awards reprezintă un pas important pentru industria de advertising digital din România, pentru că încurajează și răsplătesc excelența în utilizarea mediului online ca instrument de comunicare și în crearea unor branduri digitale puternice. Agenții câștigătoare a unuia sau mai multor trofee MIXX Awards la nivel local și mondial, de-a lungul timpului! (și care s-au și lăudat cu ele): AKQA, We are Social, Mindshare Worldwide, Geometry Global, Digital Star, Interactions, BBDO, Leo Burnett, Digitas, Wundermann, Isobar, R/GA, Droga5, MEC Global, Starcom Mediavest, Razorfish, Young&Rubicam și altele.

Despre IAB România 

IAB România este asociația industriei de marketing și publicitate online din România, membru al rețelei IAB Europe (www.iabeurope.eu). Fondată în 2006, reunește în prezent agenții de publicitate, regii de media, publisheri autohtoni și companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate online.

Este o asociație profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică și autonomă, care își propune să protejeze și să promoveze interesele profesionale și investițiile realizate pe piața de publicitate online din România pentru a susține dezvoltarea acestui mediu și pentru a facilita accesul la rescurse pentru cei care activează în acest domeniu. În plus, IAB România își propune să elaboreze standarde ale industriei de publicitate online și să creeze cadrul pentru autoreglementare.