Narcis Anton – Hotnews.ro

*Am intrebat membrii IAB Romania despre cum vad ei viitorul, care va fi cea mai mare provocare a business-ului pe care il reprezinta si care ar fi 3 recomandari pentru colegii de industrie.

“Sunt moderat optimist. 🙂 Foarte mulți factori vor decide în ce direcție o să se ducă industria. Și din păcate, sunt mulți factori externi, care nu țin de personajele și actorii implicați în industrie. Asistăm la ceva nou, la ceva la care nu prea avem predictibilitate. Mizez în schimb pe empatie. Da, da. Empatia din industrie. Și cred că industria trebuie să se unească mai mult ca niciodată pentru a combate o eventuală criză.

Prima problemă cred că o să fie lipsa interacțiunii directe în primă fază. Noi puneam foarte mult accent pe întâlnirile face to face, la o cafea, în care analizam mai bine ce aveam de făcut. O altă problemă o să fie panica ce se poate instala în rândul brand-urilor. Și acum îmi amintesc perioada de criză începută prin 2009 – 2010 la noi în țară, prin piața de publicitate, și din care ne-am revenit foarte, foarte greu. Atunci toată lumea alerga după bugetele mici, nimeni nu mai risca să facă campanii mari, calitatea proiectelor scăzând foarte mult, iar după publicitate a urmat ușor, ușor și colapsul presei de calitate. Și sper să nu ajungem acolo, sper ca business-urile să realizeze că e necesar să investești în imagine, în marketing-ul propriu, chiar și în perioade mai atipice.

Regândirea sau adaptarea strategiilor de comunicare la noul ecosistem. În niciun caz oprirea campaniilor și tăierea bugetelor, pentru că de oprit un mecanism îl oprești ușor, dar acest mecanism pornește foarte greu ulterior și cu costuri mult mai mari. Aș face o analogie: e mai ușor să pornești un foc dacă ți-ai mai lăsat niște jăratec, decât să îl faci de la zero din nou.

Solidaritate și empatie – știu, sună ironic și clișeistic să vorbesc de astfel de lucruri într-o industrie destul de dezbinată (după părerea mea). Important e ca în această perioadă să fim mai flexibili la propuneri, la contracte, la bonusuri, la tot. Orice ajutor dat acum unui partener din industrie, se poate întoarce înzecit (cel puțin așa cred eu în naivitatea mea 🙂 ).

Să ieșim puțin de sub jugul Facebook, Google Ads și Instagram – sunt foarte multe branduri care au ce povesti și o audiență care vrea să le asculte povestea. Prin social media nu prea poți să faci storytelling adevărat. Sigur, unii spun că storytelling-ul e mort, trăiască Tik-Tok-ul. Le-aș spune că și podcastul e tot de acum 5-7 ani, dar iată că în România era produsul cu cel mai mare avânt în începutul acesta de an. Așadar, ieșiți din excel, din cifre seci, CTR, CPC etc, mergeți către storytelling, multimedia, emoții, către stări personale, către audiența care așteaptă ceva mai multe decât un banner, o poză sau o postare plină de haștaguri.

PS: Mesaj pentru cei care decid bugetele de online: nu uitați de publicațiile de știri care muncesc la capacitate maximă, ca în tranșee, pentru a da informații cât mai utile. Ar fi păcat să îi abandonați acum când au cea mai mare nevoie pentru a putea continua să facă o meserie care nu este deloc ușoară.

si #StațiAcasăPânăTrece

Please follow and like us: