Perceptia utilizatorilor romani fata de publicitatea targetata si fata de Internetul sustinut de publicitate

Cercetarea a fost derulata cu sprijinul Talk Online Panel si DIGITAS Romania.

Un scurt preview al catorva concluzii: 

  • Pusi in fata scenariului in care ar fi nevoiti sa plateasca pentru aplicatii/servicii online, cei mai multi dintre respondenti au ales intervalul minim de cost; de asemenea, ~40% declara ca si-ar reduce considerabil numarul de aplicatii utilizate in cazul unui astfel de scenariu.
  • Platformele de continut video, indicatii rutiere si music streaming  sunt considerate cele mai valoroase de catre utilizatori, peste 50% dintre acestia fiind dispusi sa plateasca pentru utilizarea lor.
  • 93% ar fi dispusi sa plateasca pentru maxim 5 aplicatii, media fiind de ~3.3 apps. Utilizatorii romani de internet ar aloca in medie 6% din venitul lor pentru abonarea la site-uri&aplicatii de continut/serivicii.

  • Calitatea continutului este principalul factor de decizie in achizitionarea unui abonament online, urmat de dependenta consumatorului de serviciul respectiv sau de continutul aplicatiei.

  • 78% isi doresc ca internetul sa ramana asa cum este acum, cand expunerea la reclame targetate permite accesul gratuit la cea mai mare parte a continutului si serviciilor online.