Influencer Guide

Codul de bune practici in Influencer Marketing

În contextul unei piețe de influenceri deja mature în România, cu o vechime de peste 10 ani, cu campanii creative și evenimente dedicate, IAB România si 2Performant își continuă misiunea de a contribui la industria digitală românească și lansează împreună primul Cod de bune practici în influencer marketing. O premieră pentru România, lansarea acestui Cod este realizată cu susținerea IAB Spania si a Consiliului Roman pentru Publicitate și în colaborare cu Social Smarts si Avocatoo.ro.

Codul de bune practici în influencer marketing are obiectivul de a îmbunătăți credibilitatea, transparența și eficiența sectorului, ajutând industria publicitară să înțeleagă provocările și noutățile atunci când se planifică o campanie cu influenceri. Totodată, acesta are și o componentă de educare și autoreglementare a pieței, dar și de unificare a noțiunilor, prin identificarea diferitelor tipuri de influenceri, a platformelor sociale, a agențiilor și fluxului de lucru, a formatelor publicitare, prețurilor și legalității privind comunicarea cu ajutorul creatorilor de conținut. 

Conținutul acestui Cod este bazat pe expertiza membrilor Grupului de Lucru pe Influencer Marketing din cadrul IAB România și a unor experți din industria de marketing digital și se axează pe o structură inspirată din documentul similar lansat de IAB Spania în 2019, precum și pe alte materiale emise de Comisia Europeană sau de alte asociații internaționale din domeniul marketingului digital. 

Close
UP